La PB Orihuela i la PB Sant Joan Despí potencien les activitats per a joves

La PB Orihuela va estrenar el seu I Torneig d’Escacs de Fi de Curs, mentre que la PB Sant Joan Despí va organitzar el seu 7è Campionat de eSports i el seu 16è Torneig de Domino per Parelles

Més enllà dels tornejos de futbol, que solen ser el plat estrella de les entitats barcelonistes, les penyes també dinamitzen els penyistes més joves a través d’altres activitats esportives o de caràcter lúdic. Una d’elles és la Peña Barcelonista d’Orihuela (Federació Comarques d’Alacant), que recentment va organitzar en el seu local el seu I Torneig d’Escacs de Fi de Curs, en col·laboració amb el Club d’Escacs d’Orihuela.

El torneig va tenir un gran èxit de convocatòria amb la participació de 40 nens, que es van dividir en dues categories: Sub-12 i majors de 12. El guanyador absolut del torneig, imposant-se en totes dues categories, va ser Marcos Ruiz, que cal destacar que pertanyia a la categoria Sub-12. En tot cas, la PB Orihuela va repartir medalles a tots els participants. L’acte va estar encapçalat pel president de la penya, Javi Domenech, i per la seva junta directiva. Tots ells esperen tornar a realitzar més tornejos d’aquest tipus, ja que la PB Orihuela destaca pels seus actes socials i d’unió entre els seus penyistes.

La PB Sant Joan Despí fomenta els eSports i el dòmino

Una altra de les activitats fomentades per les penyes són els eSports, i la Penya Barcelonista Sant Joan Despí (Federació Baix Llobregat) s’ha convertit en una de les que hi aposta més fort. L’entitat va acollir el seu setè torneig al Casal de Joves El Bulevard de Sant Joan Despí, una entitat amb què la penya barcelonista col·labora de manera regular. La competició, concretament disputada amb el videojoc EA FC 24, va fer que els més joves tornessin a demostrar les seves habilitats als comandaments. L’activitat trimestral s’ha consolidat i cada vegada compta amb més participants, entre els quals sempre hi és present el paper més important: el fair play.

Recentment, la PB Sant Joan Despí també va organitzar el seu 16è Torneig de Dòmino per Parelles, amb motiu de la Festa Major de la seva localitat. Hi van participar 10 parelles que es van enfrontar entre totes elles, en una activitat on va regnar el bon ambient, l’esportivitat i el bon nivell. El regidor d’esports de l’Ajuntament de Sant Joan Despí, Francesc Vives, va ser present a l’acte, que va finalitzar amb el lliurament de premis als guanyadors. Tots els assistents es van emplaçar al 2025 per a tornar a gaudir del torneig.