Acords culturals i socials de la PB Montgrí i la PB Sao Paulo als seus territoris

La penya empordanesa ha renovat el seu conveni amb l’Espai Ter, mentre que la penya brasilera ha signat una col·laboració amb l’associació Gondwana

A banda d’animar els diversos equips del FC Barcelona, les penyes barcelonistes també ofereixen als seus socis activitats culturals, lúdiques i socials que consolidin la seva pertinença i sentiment de comunitat. Això sovint implica la col·laboració amb entitats locals, en una mostra més del compromís de les penyes amb el seu entorn més proper. Dos dels últims exemples els trobem a la Penya Barcelonista Montgrí i Comarca (Federació Empordà i Catalunya Nord) i la Penya Barcelonista de Sao Paulo (Federació Món), que han firmat respectivament acords amb associacions del seu territori.

Conveni amb l’Espai Ter per a incentivar la cultura

En el cas de la PB Montgrí i Comarca, l’entitat ha renovat el seu suport a l’Auditori Teatre Espai Ter com a patrocinador de l’equipament. Un dels objectius és potenciar la cultura entre els membres de la penya, oferint-los un 10% de descompte per als espectacles de l’Espai Ter. També es faran sortejos d’entrades per als penyistes, per així incentivar-los encara més a assistir a representacions de teatre i altres activitats que ofereix aquest auditori de Torroella de Montgrí durant la temporada 2024-2025. A més, l’entitat barcelonista també podrà disposar de les instal·lacions per dur a terme accions socials. L’acord va ser firmat pel president de la PB Montgrí, Joan Casas, i el regidor de Promoció Econòmica i Desenvolupament, Comunicació, Seguretat Ciutadana i Hisenda de Torroella de Montgrí, Josep Martinoy.

Acord amb Gondwana per a promoure els valors barcelonistes

A l’altra banda de l’Atlàntic, la PB Sao Paulo de Brasil ha firmat un acord d’associació amb Gondwana – Asociación Cultural y Deportiva, una entitat que desenvolupa projectes educatius, culturals i socials dins i fora del Brasil, amb el futbol com a mitjà per a construir una societat més inclusiva i multicultural. Gràcies a aquest nou vincle, s’impulsaran accions conjuntes per a implementar programes educatius culturals i socials, com així la promoció del barcelonisme i els seus valors, com per exemple el foment del futbol femení. L’acord va ser rubricat pels màxims representants d’ambdues entitats: Miquel Pardina, president de la PB Sao Paulo, i Sebastián Azevedo, president de l’Associació Gondwana.