La PB Lorraine s’implica en la lluita contra l’ELA

En col·laboració amb l’Associació ELA, la penya francesa va organitzar un torneig de Futbol 5 amb els nens de la seva acadèmia per a conscienciar sobre la malaltia

La Penya Blaugrana Vandoeuvre Lorraine, pertanyent a la Federació Món, ha celebrat recentment un Torneig de Futbol 5 per a conscienciar sobre la lluita contra l’esclerosi lateral amiotròfica (ELA). La iniciativa de l’entitat barcelonista francesa s’emmarca dins de la campanya “Mets tes Baskets et Bats la Maladie” (Posa’t les vambes i venç la malaltia), impulsada per l’Associació ELA a França, i que cada any implica escoles i clubs infantils per a sensibilitzar la població sobre aquesta afectació degenerativa.

En el seu cas, la PB Lorraine hi ha participat amb prop d’una cinquantena de nens de la seva acadèmia infantil de futbol, que s’han distribuit en diferents equips per a disputar un torneig a les instal·lacions de la penya. Més enllà dels resultats, la prioritat del torneig ha estat la conscienciació en la lluita contra l’ELA, que segueix evolucionant tot i les dificultats. A més a més, aquest torneig s’ha disputat en el marc de l’Octubre Rosa, un mes en què també es vol transmetre la importància de la lluita contra el càncer de mama.

Aquesta col·laboració amb l’Associació ELA és una iniciativa solidària més de la PB Lorraine, que es distingeix pel seu compromís social i la seva implicació en causes d’aquest tipus. De fet, l’acadèmia de futbol base de la penya francesa, situada al municipi de Vandoeuvre-lès-Nancy, ofereix una oportunitat als fills i filles de famílies humils per aprendre a jugar a futbol i perfeccionar la seva tècnica. La penya ja prepara noves accions de cara al futur.