Tornejos populars a la PB Tortosa, la PB Anglès i la PB Monells

La penya de la Federació Terres de l’Ebre va organitzar el seu 1r Torneig de Futbolí, mentre que la PB Anglès i la PB Monells van celebrar una nova edició dels seus respectius campionats de cartes.

L’estiu ja encara la seva recta final, i les penyes barcelonistes de tot el territori continuen oferint diverses activitats de caràcter popular dirigides a públics de totes les edats. Sovint, són esdeveniments que s’emmarquen en les festes majors que solen tenir lloc durant aquestes dates en moltes localitats.

El futbolí pren el protagonisme

Una de les entitats que s’ha mobilitzat recentment és la Penya Barcelonista de Tortosa (Federació Terres de l’Ebre), que la setmana passada va organitzar el seu 1r Torneig de Futbolí. L’activitat es va desenvolupar en la Plaça de l’Ajuntament de Tortosa, en el marc de la festa de l’Associació “Va per tu Vidal”, que fomenta l’esport, la cultura i la solidaritat. La competició va comptar amb una desena de parelles de nens d’entre 10 i 15 anys, que van jugar diverses eliminatòries fins a decidir el guanyador final; tot això, en un ambient ple d’emoció, esportivitat i passió blaugrana. El torneig va atraure molta gent i va comptar amb la col·laboració de la Confederació Mundial de Penyes, així com d’altres entitats locals de Tortosa.

Campionats de “botifarra”

Els campionats de cartes en la popular modalitat de la “botifarra” també han estat protagonistes durant els últims dies. En el cas de la Penya Blaugrana de Monells (Federació Empordà i Catalunya Nord), es va celebrar la 2a edició de la competició, que va comptar amb la participació d’un total de 60 jugadors. La penya va celebrar l’èxit d’aquesta convocatòria, en la qual es va viure un molt bon ambient, i ja pensa en la seva 3a edició l’any vinent.

Pel seu costat, la Penya Blaugrana d’Anglès (Federació Gironès, Selva, Garrotxa i Pla de l’Estany) va assolir la 4a edició del seu Campionat de Botifarra amb una important participació, que va superar el total de 60 jugadors. L’esdeveniment es va celebrar als Jardins de Can Cendra, on també es va viure una atmosfera clarament festiva entre tots els participants. A més, la penya va projectar el partit entre Barça i Valladolid, que va coincidir amb el campionat.