La PB Arbúcies rep la conferència “Barça i Catalunya: Temps de Foscor”

L’esdeveniment va comptar amb la presència de Joan Camprubí i Montal, que va fer una breu xerrada al final de l’acte.

Després del breu descans del mes d’agost, el cicle de conferències “Barça i Catalunya” s’ha tornat a posar en marxa. La primera entitat en rebre’l, concretament la seva segona part “Temps de Foscor”, ha estat la Penya Barcelonista d’Arbúcies (Federació de Penyes del Gironès, Selva, Garrotxa i Pla de l’Estany), en un acte celebrat dissabte passat al Museu de la Gabella. Es tracta d’una activitat que s’emmarca en les celebracions del 50è aniversari de la PB Arbúcies.

Promoguda per la Confederació Mundial de Penyes, la conferència va anar a càrrec del vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes, Salva Torres, que va estar acompanyat per Josep Seguer, fill del defensa del Barça dels Cinc Copes, i per Aksana Vayevoda. L’esdeveniment va comptar amb la presència de l’alcalde de la localitat, Pere Garriga, i el president de la Federació de Penyes del Gironès, Selva, Garrotxa i Pla de l’Estany, Quim Vall-llosera. Tampoc s’ho va perdre el president de la Federació de Penyes del Bages, Berguedà i Cerdanya, Toni Valverde.

Nou convidat al tram final

En aquesta ocasió, la conferència va tenir com a convidat Joan Camprubí Montal, besnet d’un dels protagonistes de la conferència: Agustí Montal i Galobart, president del FC Barcelona entre 1946 i 1952. També és net del president Agustí Montal i Costa, que va encapçalar el Club entre 1969 i 1977. Camprubí va participar en una breu xerrada amb Aksana Vayevoda per a tancar l’acte i va lliurar els premis del concurs de cartells del 50è aniversari de la PB Arbúcies en tres categories diferents.

Aquest nou format en el tram final de les conferències ja ha vist passar altres convidats com Víctor Font, Marc Círia, exjugadors de diverses seccions del FC Barcelona, polítics de renom i dirigents municipals o territorials. En definitiva, es tracta d’un espai que els organitzadors volen obrir a noms destacats del barcelonisme que vulguin acostar-se i dialogar amb el moviment de penyes.