La PB Torelló commemora el seu 50è aniversari

Gran celebració amb 120 persones, cercavila blaugrana i homenatge a presidents i fundadors de la penya.

La Penya Blaugrana de Torelló, pertanyent a la Federació de Penyes d’Osona i el Ripollès, es va vestir de gala diumenge passat per a commemorar el 50è aniversari de la seva creació. Per a això, la penya va programar una intensa jornada de barcelonisme a la seva localitat, en la qual van participar barcelonistes de totes les edats.

Recepció i cercavila

Els actes es van posar en marxa al migdia amb una recepció oficial a l’Ajuntament de Torelló. Hi van ser presents Antonio Escudero, vicepresident del FC Barcelona; Dionís Crusellas, president de la Federació Osona i Ripollès; Francesc Xavier Canudas, president de la PB Torelló; i l’exjugador blaugrana Antonio Olmo. Tots ells van ser rebuts per l’alcalde de Torelló, Marçal Ortuño, i la regidora d’esports, Montserrat Tort. Després dels parlaments i l’intercanvi d’obsequis, els protagonistes van signar el Llibre d’Honor del consistori.

A continuació, la comitiva es va traslladar a l’escenari de la festa de celebració mitjançant una cercavila que va estar amenitzada per la Colla Gegantera i Grallera de Sant Pere de Torelló, i que va mobilitzar grans i petits per a celebrar aquesta fita històrica de l’entitat barcelonista local. Al final de la cercavila, es va descobrir una placa commemorativa del 50è aniversari a l’escultura que la PB Torelló té a la seva localitat.

Gran festa final

La gran festa de celebració va comptar amb més de 120 assistents, amb una nombrosa presència de membres de la PB Torelló, així com d’altres 14 penyes de la Federació Osona i Ripollès. També hi va participar el president de la Federació Gironès, Selva, Garrotxa i Pla de l’Estany, Quim Vall-Llosera, així com un representant de la PB Solera Calella (Federació Maresme).

Durant l’acte, la PB Torelló va homenatjar Jaume Rovira, que va ser un dels fundadors de la penya fa 50 anys, així com Josep Tort i Francesc Jofre, dos expresidents de l’entitat. També es van repartir records de l’aniversari a tots els convidats i es van sortejar obsequis. A més, tots els assistents a aquest 50è aniversari de la PB Torelló van poder veure de prop l’exposició de samarretes històriques del FC Barcelona, gràcies a la col·lecció particular de Carles Mir, membre de la PB Almogàvers Empordà (Fed. Empordà i Catalunya Nord).