Les penyes nord-americanes tornen a mobilitzar-se per a la gira de pretemporada

Les entitats barcelonistes preparen trobades amb motiu dels partits a Orlando, Nova Jersey i Baltimore, i seran el motor de l’afició blaugrana a les grades.

El primer equip masculí del FC Barcelona torna a visitar els Estats Units amb motiu d’una nova gira de pretemporada i, un cop més, les penyes barcelonistes nord-americanes (Federació Món) s’han mobilitzat per a rebre l’equip tal com es mereix. Si bé l’any passat l’escenari dels partits va ser la Costa Oest, aquest any els afortunats són els territoris de la costa atlàntica estatunidenca, on es disputen els tres amistosos: Barça-Manchester City, el dimecres 31 de juliol a les 01:00h (CEST) a Orlando; Barça-Reial Madrid, el diumenge 4 d’agost a les 01:00h (CEST) a Nova Jersey; i Barça-Milan, el dimecres 7 d’agost a les 01:30h (CEST) a Baltimore.

Alta presència blaugrana

Dues de les entitats barcelonistes més il·lusionades de cara a aquesta nova gira nord-americana del Barça son la Penya FC Barcelona New York i la Penya Garden State Blaugrana de New Jersey, que per primer cop podran gaudir de tot un “Clàssic” al costat de casa. De fet, el MetLife Stadium, escenari del partit, es troba a 20 minuts del local de la Penya Garden State. Totes dues han preparat conjuntament una “paella tailgate” (la popular prèvia a l’aparcament de l’estadi) i després ompliran les grades per animar l’equip. Membres de la Penya Blaugrana de Toronto i la Penya Blaugrana de Los Ángeles, entre altres, també han confirmat la seva presència.

Pel que fa a la cita contra el Milan a Baltimore, la gran protagonista serà la Penya Barcelonista Washington DC, que ha organitzat un autobús per a desplaçar-se al partit i té prevista l’assistència de vora 150 penyistes per animar l’equip. A més, la penya ha organitzat una trobada prèvia a un local proper al M&T Bank Stadium. La PB New York i la PB Los Ángeles també seran presents al partit, així com la Penya Gent Barcelonista de Bogotá. Finalment, el matx inicial a Orlando contra el Manchester City comptarà amb l’ànim a les grades de la Penya Barcelonista Miami-Dade, la Penya Blaugrana San Diego i també la Penya Garden State Blaugrana, entre altres.

Altres penyes nord-americanes que es troben a més distància dels escenaris dels partits han decidit organitzar visionats conjunts. És el cas de la Penya Blaugrana de Houston i la Penya Blaugrana Fresno, que reuniran els seus membres per a gaudir conjuntament del Clàssic entre Barça i Reial Madrid en respectives “watch parties” especials. Altres entitats del continent americà també es trobaran per a veure en directe els primers passos d’aquest Barça de Hansi Flick.