De Carvin al Camp Nou: 21 dies i més de 2.000 km en bicicleta per una bona causa

Amb motiu del 20è aniversari de la PB Blaugranor, el president de la penya, Anthony Romon, i el seu pare han pedalat des del nord de França fins el Camp Nou. El repte inclou una recollida solidària de donacions per a Unicef.

El moviment de penyes barcelonistes ha viscut recentment una d’aquelles iniciatives que mostren a la perfecció els valors que defensa i promou aquest col·lectiu: esforç, perseverança, treball en equip, germanor i solidaritat. Els protagonistes han estat Anthony Romon, president de la Penya Blaugranor i responsable de l’àrea Europa de la Federació Món, i el seu pare Daniel. Tots dos han celebrat el 20è aniversari de la fundació d’aquesta penya del nord de França afrontant un repte majúscul: recórrer en bicicleta més de 2.000 quilòmetres entre Carvin, localitat de la penya, i el Camp Nou. La sortida va ser el passat 22 de juliol, i tres setmanes després, l’11 d’agost, van arribar a Barcelona després de recórrer entre 70 i 150 quilòmetres cada dia.

El viatge ha comptat amb el suport de la Federació de Penyes del Món, pertanyent a la Confederació Mundial de Penyes, així com d’entitats locals de Carvin i també de l’organització UNICEF Hauts-de-France. Precisament, la iniciativa inclou una vessant solidària, ja que Anthony Romon ha obert una campanya online de recaptació de fons a favor d’UNICEF i la seva tasca d’ajuda als nens desfavorits d’arreu del món.

Suport de les penyes durant el trajecte

Des de l’anunci del seu repte en bicicleta, Anthony i Daniel Romon han comptat amb multitud de suports tan a nivell local, com d’entitats franceses i, sobretot, per part del moviment de penyes barcelonistes. Tant és així, que moltes penyes els han rebut amb els braços oberts quan han passat per la seva localitat. En terreny francès, ha estat el cas de la Penya de Touraine Supporters du Barça, a Tours; la Penya Barcelonista Gabriel López Sola, a Saint Juéry; i la Penya Barça Cotlliure, molt a prop ja de la frontera amb Catalunya.

En territori català, els Romon han estat rebuts per la Penya Blaugrana Almogàvers Empordà (Federació Empordà i Catalunya Nord), la Penya Barcelonista Guixolenca (Federació Girona, Selva, Garrotxa i Pla de l’Estany), i la Penya Barcelonista de Mataró (Federació Maresme). Totes elles han convidat els ciclistes als seus respectius locals, han intercanviat records per a commemorar aquesta gesta i els han animat a completar el seu objectiu.

Recepció a la Confederació Mundial de Penyes

El mateix dia de la seva arribada al Camp Nou, la Confederació Mundial de Penyes va organitzar una recepció a Anthony i Daniel Romon com a reconeixement de l’esforç realitzat i l’èxit de la seva aventura sobre dues rodes. Amb la presència de Josep Antoni Martin, tresorer de la Federació Món, es va fer entrega d’una insígnia daurada als dos protagonistes, així com d’obsequis blaugranes. També hi van ser presents dos membres de la PB Cotlliure, que van voler acompanyar els Romon en aquest moment especial.

Els dos ciclistes també van ser rebuts a les oficines del FC Barcelona per part de la Comissió Social. Entre altres obsequis, se’ls va fer entrega d’una porció de gespa del Camp Nou, i també se’ls va felicitar per la gesta aconseguida.

Campanya solidària per a UNICEF

Tot i que l’aventura sobre rodes d’Anthony i Daniel Romon ha acabat, la campanya de recaptació de fons per a UNICEF engegada amb motiu d’aquest repte de la PB Blaugranor segueix activa fins el 10 de setembre. Per tant, segueix admetent contribucions per part de qualsevol persona que hi vulgui aportar el seu granet de sorra.

Les donacions es poden fer a través d’aquest enllaç: https://team.unicef.fr/projects/de-carvin-au-camp-nou-la-penya-blaugranor-roule-pour-les-enfants