La Confederació Mundial de Penyes s’adhereix al manifest ‘Tots Contra el Càncer’

Amb motiu del Dia Mundial contra el Càncer, que se celebra el 4 de febrer, la Confederació Mundial de Penyes s’adhereix al manifest “Tots Contra el Càncer”, que busca conscienciar i mobilitzar la societat de cara a sumar recursos i capacitats per actuar contra el càncer.

A més a més, en el transcurs de l’any, la Confederació, les seves Federacions territorials i les més de 1.250 penyes barcelonistes que formen part del nostre col·lectiu col·laboren en iniciatives de caràcter solidari per a recolzar la investigació sobre el càncer, així com en campanyes de sensibilització contra la malaltia.

Adjuntem el manifest de “Tots Contra el Càncer”:

L’any 2030, 1 de cada 2 homes i 1 de cada 3 dones tindrà càncer. A Espanya, cada hora es diagnostiquen 32 nous casos i és la segona causa de mort al país. L'índex de supervivència s'ha estancat en els últims anys i es troba al 51%, sent molt menor en alguns tipus de càncer.

És necessari multiplicar l'esforç en la lluita contra el càncer si volem que aquestes xifres canviïn.

‘Tots Contra el Càncer’, té com a objectiu conscienciar i mobilitzar la societat espanyola sobre la importància de sumar els recursos i les capacitats de tots al voltant d'un gran programa d'acció contra el càncer, que incrementi els recursos disponibles per a projectes de prevenció, recerca, atenció i divulgació.

‘Tots Contra el Càncer’ ha estat declarat com a Esdeveniment d'Excepcional Interès Públic, (2022-2024) pel Govern d'Espanya.

És el moment de fer el primer pas per a aconseguir canviar les xifres, ‘Tots Contra el Càncer’ té un objectiu: assolir el 70% de la supervivència al càncer a Espanya el 2030.

Per tot això, els signants d'aquest manifest uneixen els seus esforços per a impulsar el projecte ‘Tots Contra el Càncer’ i així aconseguir els següents reptes:

1- Divulgació: Visibilitzar el càncer i el seu impacte en la societat buscant la mobilització social al voltant de la causa càncer.

2- Prevenció: Incrementar la conscienciació social sobre la prevenció i detecció precoç del càncer, fomentant l'adopció d'hàbits de vida saludables i participació en programes de detecció precoç per part de la societat.

3- Atenció: Incrementar l'atenció a pacients i familiars per a mitigar i pal·liar les necessitats clíniques i no clíniques.

4- Recerca: incrementar recursos destinats a la recerca oncològica perquè augmenti la taxa de supervivència al càncer, buscant l'excel·lència i la traslacionalitat de manera que els resultats arribin al pacient.

El que fem avui pot canviar el nostre demà.

'Tots Contra el Càncer'

Desde la Confederació Mundial de Penyes, us animem a unir-vos a aquest manifest, per tal de sumar el màxim d’esforços a l’hora d’aconseguir el seu objectiu.