Les penyes segueixen mostrant la seva solidaritat arreu del món

La PB Panamá i la PB Damascus han fet entregues de roba solidària als seus respectius països, mentre que la PB Ferrolana i la PB Ferreries han fet donacions a associacions benèfiques.

Un cop superades les dates nadalenques, en què l’esperit solidari sol quedar subratllat de forma especial, les penyes barcelonistes no descansen en la seva missió d’ajudar les persones que més ho necessiten a través d’iniciatives de tota mena. Aquesta solidaritat és un valor transversal dins del barcelonisme, i recentment ha quedat demostrat amb accions repartides arreu del món.

Recollides de roba

Una de les entitats mobilitzades es la Penya Barcelonista de Damascus (Federació Món), que fa uns dies va organitzar una recollida de roba infantil per a destinar-la a una organització benèfica de Síria que ajuda a les famílies més necessitades. Els membres de la penya van contribuir a la recollida aportant diferents peces, especialment d’abric. L’acció es va fer a la nova seu de la PB Damascus, la “Penya Cafe”, on els seus penyistes es reuneixen per visualitzar conjuntament els partits del Barça.

A 12.000 quilòmetres de Damasc, la Peña Familia Blaugrana de Panamá (Federació Món) també va organitzar una donació de roba. En aquest cas, va ser en suport a la regió de Darién, on es viu una situació problemàtica per la circulació de persones sense cap suport econòmic. Gràcies a socis, penyistes i aficionats, van poder recaptar més de 200 peces de roba per a adults i nens. La PB Panamá també va comptar amb l’ajuda del Casal Català de Panamá i d’ACNUR, l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats. Aquesta última es va encarregar de fer arribar les donacions humanitàries a diverses ONGs.

Donacions a associacions socials

Una altra de les entitats que s’ha mobilitzat a nivell solidari és la Penya Barcelonista Ferrolana (Federació Galícia), que recentment va fer una donació econòmica de 600 euros a l’Associació de Nuestra Señora de Chamorro, a la localitat de Narón. Els penyistes van visitar l’entitat per a conèixer de primera mà l’ajuda que promou l’associació a les persones amb diversitat funcional, i també van poder compartir activitats amb els integrants d’aquesta comunitat.

Finalment, la Penya Barcelonista Ferreries (Federació Balears) també ha ofert la seva ajuda a una entitat benèfica. Concretament, la penya va fer entrega dels 650 euros recaptats amb la Loteria de Nadal i altres sortejos solidaris a l’Associació de Pares TDAH Menorca, que assisteix a famílies amb fills diagnosticats amb aquesta afecció. La PB Ferreries realitza aquesta donació cada any a una entitat social del seu territori.