Desplaçament històric de les penyes a San Mamés

Amb presència de penyes de les 30 federacions territorials, el moviment va tenir un pes clau en els 40.000 culers desplaçats en massa a la final de Champions League de Bilbao, on el Barça femení va sumar el seu tercer títol.

Les penyes no van fallar i van tornar a ser protagonistes en una gran fita europea. El desplaçament per la final de la Champions League femenina va ser tot un rècord, amb més de 40.000 culers que van tenyir el nou San Mamés de color blaugrana. Una cita que passarà a la història del Barça per la dimensió i també pel resultat del partit, que va suposar la tercera Champions del Barça femení després de superar l’Olympique de Lyon per 2-0.

Des del maig de 2019, a la primera final disputada a Budapest, fins l’actualitat, el creixement del recolzament de les penyes a l’equip ha estat exponencial, com ja es va comprovar també a les finals de Torí, el 2022, i Eindhoven, la temporada passada. Aquest cop, el moviment de penyes va superar totes les expectatives i va contribuir com mai a la consecució d’un títol que es recordarà per sempre.

La prèvia, amb la PB BizkaBarça com a protagonista

El local de la PB BizkaBarça (Federació Euskadi), molt proper a San Mamés, va ser punt de peregrinatge i trobada de centenars de barcelonistes durant tot el dia; des de les 11 del matí, que va obrir les portes, fins l’hora del partit. Els socis, penyistes i aficionats van poder conèixer els culers incondicionals de Bilbao i van compartir moments molt especials amb ells. S’hi van unir multitud de penyes, que van estrènyer llaços amb culers arribats de totes les 30 federacions territorials.

També es va viure un gran dia de barcelonisme pels carrers de Bilbao, on les banderes i bufandes blaugranes van onejar incansablement com a preludi del que seria una jornada rodona. A l’estadi, les penyes van fer sentir la seva veu juntament amb tota l’afició culer, que va fer que les jugadores se sentissin com si juguessin el partit a casa. La celebració del títol va ser la cirereta del pastís d’un dia que serà recordat com un dels més importants en la mobilització del moviment de penyes.