La II Trobada de Penyes de Federacions dels Països Catalans reuneix prop de 400 penyistes a Santpedor

L’esdeveniment ha abordat present i futur del moviment de Penyes, així com la seva evolució històrica. L’homenatge a l’Avi del Barça ha estat el moment més emotiu.

Santpedor ha viscut aquest dissabte una jornada carregada de barcelonisme amb motiu de la II Trobada de Penyes Barcelonistes de Federacions dels Països Catalans. L’esdeveniment ha estat organitzat per la Federació de Penyes Barcelonistes del Bages, el Berguedà i la Cerdanya, amb la col·laboració de la Confederació Mundial de Penyes, la Penya Blaugrana de Santpedor i l’Ajuntament de Santpedor. En total, han assistit a la Trobada prop de 400 penyistes, arribats de diversos punts del territori català, valencià i balear, i en representació d’un centenar de penyes diferents.

Entre els assistents, ha destacat la presència d’Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes; Antoni Valverde, president de la Federació de Penyes Barcelonistes del Bages, el Berguedà i la Cerdanya i de la PB Santpedor; Agustí Comas, alcalde de Santpedor; Ramon Térmens, Síndic de Penyes; Víctor Font, excandidat a la presidència del FC Barcelona; i Antoni Rovira, exdirectiu de l’Àrea Social del FC Barcelona i màxim responsable de Penyes entre 2003 i 2007. Una àmplia representació del Consell de Penyes de la Confederació també hi ha estat present, així com els periodistes Joan Poquí, Laia Tudel, Marc Cornet, Toni Closa i Frederic Porta, i altres noms lligats al barcelonisme com Marc Círia o Marc Duch.

Passat, present i futur del moviment de penyes

La primera part de la II Trobada de Penyes Barcelonistes de Federacions dels Països Catalans ha tingut com escenari l’Auditori del Convent de Sant Francesc de Santpedor. Sota la conducció d’Aksana Vayevoda, primer han tingut lloc les benvingudes a càrrec d’Antoni Guil, Antoni Valverde i Agustí Comas. Seguidament, s’han presentat els projectes i la tasca de les tres Comissions de treball que conformen la Confederació Mundial de Penyes: Institucional i Serveis; Sociocultural; i Econòmica i Marketing.

A continuació, l’acte s’ha centrat en l’evolució del moviment de penyes barcelonistes, que ja compta amb 105 anys d’història. Primer, el vicepresident de la Confederació, Salva Torres, ha fet una introducció per a contextualitzar històricament el col·lectiu, i a continuació s’ha celebrat un debat sobre aquesta qüestió. Moderat per la periodista Queralt Arias, el debat ha comptat amb la participació de Joan Poquí, periodista de Mundo Deportivo; Laia Tudel, periodista de Catalunya Ràdio i TV3; Marc Cornet, representant de Seguiment FCB; Antoni Rovira, exdirectiu de l’Àrea Social del FC Barcelona i màxim responsable de Penyes entre 2003 i 2007; i el propi Antoni Guil. Tots ells han destacat la importància de les penyes en el transcurs de la història del FC Barcelona i el valor que aporten al Club.

L’Avi del Barça, el gran protagonista

La segona part de la II Trobada de Penyes Barcelonistes de Federacions dels Països Catalans s’ha traslladat a la Sala Polivalent Cal Llovet. Allà, l’esdeveniment ha viscut la seva part més emotiva amb un gran homenatge a Joan Casals, l’Avi del Barça, que ens va deixar fa dos mesos. Hi han participat Jordi Monturiol, autor del llibre “L’Avi Joan” sobre la figura de Casals; Joan Giménez, secretari de la Confederació Mundial de Penyes i ideari de la creació d’un capgròs que recrea l’Avi del Barça; i també la Penya Barcelonista de Benissa, de la Federació de València i la Marina Alta, que duu el nom de Joan Casals. També Salva Torres ha explicat les seves vivències amb Joan Casals.

Després del gran dinar de germanor amb els prop de 400 penyistes assistents a la Trobada, l’homenatge ha conclòs amb la presència de la família de Joan Casals, que han rebut el reconeixement de la Confederació Mundial de Penyes, la Federació de Penyes del Bages, Berguedà i Cerdanya, la Penya Blaugrana de Santpedor i l’Ajuntament de Santpedor, entre altres. Tothom ha subratllat la figura de Casals com un exemple a seguir quant a sentiment barcelonista i fidelitat als colors, però també per la seva bondat, generositat, respecte i dedicació cap a tota l’afició culer. Per tot això, la seva herència és especialment valuosa i sempre serà recordat com un símbol de tot el barcelonisme.

Per a finalitzar la Trobada, totes les federacions i penyes assistents han rebut una bufanda commemorativa de record i s’han fet una gran foto de família, i s’han emplaçat a una propera Trobada l’any vinent.