La PB Berga i la PB Plana de Vic, immerses en els seus 50è aniversaris

La PB Berga ha inaugurat una exposició i prepara activitats lúdiques i culturals al llarg de tot l’any, mentre que la PB Plana de Vic editarà un llibre commemoratiu i també organitzarà diversos actes

Per a qualsevol penya barcelonista, la celebració del seu 50è aniversari es converteix en tota una fita. Enguany, entre altres entitats, els ha arribat el torn a dues penyes històriques del territori català: la Penya Blau i Grana de Berga i la Penya Barcelonista Plana de Vic. Ambdues afronten un any intens en el qual implicaran tots els seus penyistes i també les seves respectives localitats.

Exposicions i xerrades de la PB Berga

Al març, la PB Berga (Fed. Bages, Berguedà i Cerdanya) va iniciar els actes commemoratius del seu 50è aniversari amb la xerrada “Més que una graderia. Una aproximació històrica a l’animació organitzada blaugrana”, a càrrec de l’historiador Carles Viñas. Poc després, va arribar una de les principals iniciatives d’aquesta celebració: l’exposició “Berga i el Barça”, inaugurada fa dues setmanes al Museu Comarcal de Berga. Aquesta mostra repassa la història de la PB Berga, les grans celebracions de títols a la seva seu i el partit que el FC Barcelona va disputar a Berga al gener de 1976 per a recaptar fons després d’un accident miner.

Pròximament, la PB Berga organitzarà més conferències, com la que protagonitzarà el periodista Isaac Vilalta precisament sobre aquest partit del primer equip blaugrana. Sota el títol “Quan el Barça va baixar a la mina”, la xerrada serà el divendres 5 de maig a les 19:00h al Museu Comarcal de Berga. D’altra banda, la penya acollirà totes dues parts de la conferència “Barça i Catalunya” –la primera d’elles aquest mateix dissabte–, així com la nova xerrada “La Història dels Penyes”, totes impulsades per la Confederació Mundial de Penyes. L’acte central serà un sopar de gala, la data del qual està encara per confirmar.

La PB Plana de Vic reunirà jugadors blaugrana d’Osona

A finals del mes passat, la PB Plana de Vic (Fed. Osona i Ripollès) va presentar, en el marc de la Festa de l’Esport de Vic, els actes del seu 50è aniversari que durà a terme durant aquest any. Destaca l’edició d’un llibre commemoratiu d’aquesta fita que explicarà la història de l’entitat, així com la celebració d’una taula rodona on hi participaran Bruna Vilamala (Barça femení), Arnau Tenas (Barça masculí), Arnau Rafús (Barça B) i Ferran Jutglà (Bruges), tots ells nascuts a Osona.

L’entitat barcelonista també té previst organitzar partits amistosos masculins i femenins entre equips de veterans del FC Barcelona i de jugadors osonencs. A més, hi haurà altres activitats que impliquin la població local. Amb vora 1.000 penyistes, la Penya Barcelonista Plana de Vic és una de les més nombroses de tot el territori català.