La PB Foment Martinenc explica el seu viatge solidari a Gàmbia amb la Fundació ESI

La penya va portar material esportiu i obsequis blaugranes per als nens del país africà. A l’acte va participar un jove gambià que ha muntat un centre de formació per a dones a Gàmbia

Dilluns passat, la sala d’actes de la Penya Blaugrana Foment Martinenc es va quedar petita amb motiu de la xerrada que l’entitat barcelonista va organitzar per a explicar el viatge solidari que va fer a Gàmbia l’agost de 2022. L’expedició al país africà va ser organitzada per la Fundació Esport Solidari Internacional (ESI), entitat sense ànim de lucre dirigida per Josep Maldonado, president de la PB Coma-ruga 95, i va repetir l’èxit d’altres viatges d’anys anteriors.

La xerrada va repassar els millors moments del viatge, en el qual la PB Foment Martinenc va estar representada pel seu president, Àngel Pérez. El van acompanyar Jordi Monturiol, president de la PB La Guineu, i Lluis Yuste, membre de la PB Badia del Vallès i l’alter ego del qual és el pallasso solidari “Doctor Sapastre”. Tots ells van visitar les zones més humils del país durant una setmana i, entre altres coses, van repartir materials blaugranes com a samarretes, pilotes, gorres o bolígrafs entre els més petits. També van lliurar obsequis aportats per altres entitats i clubs, com la Gimnàstica Segoviana, amb qui la PB Foment Martinenc manté una estreta relació.

El projecte Fandema explicat per un jove de Gàmbia

Un dels moments més especials de l’acte va arribar amb la intervenció de Malang Sambou, un jove natiu de Gàmbia que, al costat de la seva dona, ha creat al seu país el projecte Fandema. Es tracta d’un centre de formació professional i ocupacional per a dones de 18 a 65 anys, especialment aquelles que mai han anat a escola o la van abandonar molt aviat i volen millorar la seva qualitat de vida.

Aquest viatge se suma a altres realitzats per la PB Foment Martinenc al costat de la Fundació ESI en els últims anys. Recentment, i amb la col·laboració de la Confederació Mundial de Penyes, l’entitat va visitar també Burkina Faso amb el mateix esperit solidari i barcelonista.