Col·loqui de les federacions de penyes del Barça i el Girona

El col·loqui va comptar amb la presència de Maria Elena Fort i la col·laboració d’Aficiones Unidas

La concòrdia va ser la nota dominant durant la prèvia del partit entre el Girona i el Barça del passat dissabte. Una bona mostra d’això va ser el col·loqui “L’afició i el futbol modern”, organitzat el divendres per la Federació de Penyes del Girona FC, la Federació de Penyes Barcelonistes del Gironès, Selva, Pla de l’Estany i Garrotxa, i la Federació de Penyes Barcelonistes de l’Empordà i Catalunya Nord. La xerrada va tractar l’evolució i situació actual del futbol espanyol, i l’important paper que juguen els aficionats per a mantenir la seva essència. També va servir per a escalfar motors de cara al partit de l’endemà.

Gran assistència

El col·loqui, que es va celebrar en l’Espai Fundació “La Caixa” de Girona, va tenir com a ponents els periodistes Jordi Grau, Jordi Roura, Jordi Sunyer i Josep Guardiola; l’escriptor Josep Maria Fonalleras; l’actor i humorista Fel Faixedas; i el president d’Aficiones Unidas, Jorge Guerrero. Tots ells, van ser moderats pel també periodista Francesc Carcassés.

Entre els 200 assistents a l’acte, va destacar la presència de Maria Elena Fort, vicepresidenta del FC Barcelona; Delfí Geli, president del Girona FC; Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes i vicepresident d’Aficiones Unidas; Quim Vall-llosera, president de la Federació de Penyes Barcelonistes del Gironès, Selva, Pla de l’Estany i Garrotxa; Xavi Besa, tresorer de la Federació de Penyes Barcelonistes de l’Empordà i Catalunya Nord; Vicenç Notari, tresorer de la Confederació Mundial de Penyes; Josep Oliva, delegat del Consell Consultiu de Penyes; i Cristóbal Sánchez, president de la Federació de Penyes del Girona FC.

Tampoc s’ho van perdre les penyes del territori, com la PB Arbúcies, la PB Salt, la PB Maçanet de la Selva, la PB Banyoles, la PB L’Escala, la PB St. Feliu Pallerols, la PB Blanes, la PB Vidreres o la PB Cassà, entre altres. A elles, s’hi van sumar representants de les penyes del Girona FC.

És la cinquena vegada que les federacions de penyes de Girona i Barça organitzen una trobada d’aquest tipus. Això va en línia de les recepcions que la Confederació Mundial de Penyes està organitzant per a les penyes dels equips oponents, en el marc de la concòrdia entre aficions que promou Aficiones Unidas