La Federació de Penyes del Villarreal visita la seu de la Confederació

Javier Pérez, president de la Federació de Penyes del Villarreal, va encapçalar la comitiva “grogueta” en una trobada marcada per la bona relació entre aquestes dues entitats pertanyents a Aficiones Unidas

Amb motiu del Barça-Villarreal disputat la setmana passada, la Confederació Mundial de Penyes va rebre a la seva seu la visita d’una delegació de la Federació de Penyes del Villarreal. La trobada va posar de manifest la bona relació entre totes dues entitats, que van compartir la prèvia del partit en un clima de gran cordialitat i complicitat. Javier Pérez, president de la Federació de Penyes del Villarreal, va encapçalar la comitiva castellonenca. Per part de la Confederació, van ser-hi presents diversos presidents de federacions territorials, així com el síndic de penyes, Ramon Térmens.

23 anys d’Aficiones Unidas

Aquesta trobada s’emmarca, entre altres coses, en la pertinença de totes dues entitats a Aficiones Unidas. L’entitat va néixer l’any 1999 i que actualment agrupa 36 federacions de penyes d’equips de LaLiga Santander, LaLiga Smartbank i la 1a RFEF. El seu president, José Manuel Mateos, explica: “La nostra missió és identificar i fomentar punts de trobada i de germanor entre totes les aficions del futbol espanyol. D’una banda, volem vetllar per la figura de l’aficionat; per l’altra, lluitem enèrgicament contra qualsevol tipus de violència associada a aquest esport”.

Tot això ho fa en coordinació amb les Federacions de penyes: “Gràcies a elles, coneixem les necessitats i preocupacions de les penyes, i podem treballar en aquesta direcció”, comenta Mateos. En aquest sentit, destaca l’aportació barcelonista: “Per a nosaltres, la Confederació Mundial de Penyes és una organització exemplar, amb una comunitat de penyes tan gran i estructurada que ens aporta molt valor”.

Un referent per al futbol europeu

Reconeguda per la Lliga, l’RFEF i el CSD, Aficions Unides és una entitat de referència en el món del futbol a nivell internacional. “A Europa existeixen altres associacions d’aficions, però amb prioritats que difereixen de la nostra clara voluntat de fraternització i antiviolència. En tot cas, formem part de Football Supporters Europe (FSE) i tenim relació amb la UEFA per a temes rellevants per a les aficions”, apunta el president de l’entitat. Per part seva, Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes i vicepresident d’Aficions Unides, també valora el paper d’Aficiones Unidas: “Des de la Confederació busquem sempre el millor per a les nostres federacions territorials, penyes, penyistes i aficionats en general, i creiem que els projectes d’Aficions Unides ens porten cap a aquesta mateixa direcció. A més, compartim al 100% el seu missatge de respecte i contra qualsevol violència.