450 penyistes a les IV Convivències de la Federación Andalucía, Ceuta y Melilla

47 penyes representades durant tres dies plens d’activitats i de passió barcelonista a la localitat d’Almerimar.

La Federación de Peñas Barcelonistas de Andalucía, Ceuta y Melilla, juntament amb la Federación provincial de Peñas Barcelonistas de Almería, ha organitzat aquest cap de setmana les seves IV Convivències a la localitat d’Almerimar (El Ejido). Des de divendres a la tarda fins diumenge al migdia, han estat tres dies complets d’activitats culturals i turístiques a aquesta regió, que s’ha convertit en un emotiu punt de trobada per als culers d’una de les federacions territorials amb més presència de penyes barcelonistes.

L’acte principal d’aquestes IV Convivències va ser la festa de gala del dissabte a la nit, que va congregar 450 penyistes en representació de 47 penyes arribades de totes les províncies d’Andalusia, Ceuta i Melilla. La vetllada va comptar amb la presència de José Antonio Adame, president de la Federación de Peñas de Andalucía, Ceuta i Melilla, acompanyat de la seva junta directiva, així com de Pablo Asensio, president de la Fed. Asturias y Cantabria, Salvador Cerviño, president de la Fed. Galicia, i José Mallenco, directiu de la Fed. Castilla-La Mancha. Per part de la Comissió Social del FC Barcelona, hi van assistir Rafael Pichardo i Alejandro Cano, i tampoc s’ho va voler perdre l’exjugador Ricardo Serna. El vicepresident de la diputació provincial d’Almeria, Angel Escobar, i el president de la Junta Local d’Almerimar, Inogabi Manzano, també hi van ser presents.

Reconeixement a penyistes

Durant la festa de gala, la Federació andalusa va homenatjar deu penyistes –un per província– amb una placa commemorativa, i també va lliurar la medalla d’or de l’entitat al seu expresident Tomás Martínez Larrubia. També es van sortejar diferents regals entre els assistents, i es van onejar centenars de banderes blaugranes gràcies a la col·laboració de la Confederació Mundial de Penyes. A més de l’acte de gala, les IV Convivències de la Federación Andalucía, Ceuta y Melilla va oferir als penyistes participants diverses activitats de caràcter gastronòmic, artístic i musical, com l’actuació d’una acròbata, entre altres. L’organització també va proposar als assistents visites culturals i històriques pels principals punts d’interès d’aquesta zona de la província d’Almeria.

Van ser tres dies intensos, però amb una gran atmosfera festiva en tot moment, i amb la passió blaugrana com a nexe d’unió de tots els penyistes participants. Una vegada més, la Federación de Andalucía, Ceuta y Melilla va demostrar la seva important labor de foment i dinamització del barcelonisme al sud de la Península i a ambdues ciutats autònomes.