La PB Igualada fomenta cultura i història pel seu 65è aniversari

Ha organitzat la presentació del llibre “En Guerra” d’Enric Calpena i també l’estrena de l’obra de teatre “Més que un Club”.

La Penya Blaugrana d’Igualada (Federació de Penyes d’Anoia, Alt Penedès i Garraf) es troba immersa en els actes de celebració del seu 65è aniversari, i aquesta setmana ha dut a terme dues iniciatives marcades pel foment cultural i històric a tots els seus penyistes i també als habitants d’Igualada. Es tracta de la presentació del llibre “En Guerra”, d’Enric Calpena, i de l’estrena de l’obra de teatre “Més que un Club”, de Joan Valentí. Tots dos actes van tenir lloc al Teatre de l’Aurora d’Igualada.

Presentació del llibre “En Guerra”

La primera cita va ser la literària, amb la presentació del llibre “En Guerra”, escrit per l’historiador i periodista Enric Calpena. A més de l’autor del llibre, l’acte coorganitzat per Òmnium Cultural i el Teatre Aurora va comptar amb la presència de Toni Claramunt, president de la PB Igualada, i Macià Oliva, un estudiant universitari igualadí que va fer la introducció de l’acte. Més de 50 persones van assistir a la presentació, en la què Calpena va repassar la preparació del llibre, amb anècdotes i altres curiositats del seu contingut. Rossend Calvé, directiu del FC Barcelona durant els anys 30 i artífex de la gira per Mèxic que va salvar el Club durant l’auge del franquisme, hi va tenir un especial protagonisme. L’acte va concloure amb un torn de preguntes i la signatura de llibres per part d’Enric Calpena.

Estrena de “Més que un Club”

El dia següent, el Teatre de l’Aurora es va omplir de gom a gom amb més de 100 persones per l’estrena de l’obra de teatre “Més que un Club”, dirigida per David Pintó i interpretada per Joan Valentí. Es tracta d’un monòleg d’una hora de durada que rememora les aventures i desventures que va viure el FC Barcelona des de la seva fundació fins el 1978, en plena Transició espanyola, centrat sobretot en la persecució política patida pel Club. Un cop acabada l’obra, es va celebrar una taula rodona amb la presència del propi Joan Valentí, l’historiador Josep Maria Solé i Sabaté, i el vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes, Salva Torres. També va destacar la presència de la néta de Rossend Calvet, així com del president de la PB Igualada, Toni Claramunt.

El proper divendres 17 de maig, la PB Igualada celebrarà el sopar de gala per a commemorar el seu 65è aniversari. També té previstos altres actes durant aquest any per a seguir celebrant aquesta fita en la seva història com a penya barcelonista.