Vitòria va acollir la X Trobada de Penyes Barcelonistes d’Euskadi

Van assistir 110 penyistes bascs, amb la presència del president Joan Laporta i altres membres de la junta directiva

El barcelonisme a Euskadi va viure un cap de setmana molt especial. I és que la important victòria del passat diumenge a San Mamés va venir precedida de la celebració de la X Trobada de Penyes Barcelonistes d’Euskadi, que va tenir lloc dissabte passat a la ciutat de Vitòria. L’esdeveniment, organitzat per la Federación de Peñas de Euskadi amb la col·laboració de la Penya Barcelonista EuskoBarça de Vitòria, que va commemorar el seu 30è aniversari, va reunir 110 penyistes arribats des de diferents punts del territori basc. Va ser una gran festa blaugrana amb una agenda plena d’activitats de tota mena, concloent amb un sopar de gala.

Activitats per a grans i petits

La jornada es va posar en marxa a primera hora de la tarda amb la celebració d’un clínic de pàdel al Centre Cívic Ibaiondo, que va comptar amb un gran èxit de participació. També a la tarda, i al mateix escenari, els barcelonistes més joves es van divertir en els concursos de tocs de pilota i de penals, que van posar a prova les seves habilitats amb la pilota i també la seva punteria.

Després de les activitats més lúdiques i esportives, va arribar el torn de la taula rodona per a commemorar els 30 anys de la final de Wembley ’92, que va estar protagonitzada pels exjugadors Ricardo Serna i Juan Carlos Rodríguez. Juntament amb el president de la Federació de Penyes d’Euskadi, Gorka Muñoz, van recordar aquella nit inoblidable que no sols va marcar un abans i un després en la història del Club, sinó també una fita per al moviment de penyes.

Laporta, al sopar de gala

La X Trobada de Penyes Barcelonistes d’Euskadi va culminar amb el sopar de gala al Gran Hotel Lakua, que va comptar amb la presència del president del FC Barcelona, Joan Laporta, al costat d’altres membres de la junta directiva. També hi van estar representades totes les penyes barcelonistes de la Federació d’Euskadi. Tothom va ser rebut amb la tradicional “txalaparta” i la dansa del “aurresku”. Després del sopar, els penyistes van tancar la festa amb un ball i, aquells que ho van voler, amb un campionat de futbolí que va tenir lloc en el mateix hotel. Va ser una gran jornada blaugrana, que va quedar rubricada del tot l’endemà, amb el triomf davant l’Athletic Club.