Conferència ‘Barça i Catalunya’ a Luxemburg

Per quarta vegada, l’activitat divulgativa ha creuat fronteres per acostar la història del FC Barcelona i el seu vessant social

La Penya Barça de Luxemburg (Federació Món) va organitzar el dissabte passat la primera part del col·loqui ‘Barça i Catalunya’ a la seva seu, el Centre Català de Luxemburg. Després de celebrar-se dues vegades a Brussel·les (les dues parts de la conferència) i una a Munic, era la quarta vegada que la conferència, promoguda per la Confederació Mundial de Penyes, se celebrava fora de les nostres fronteres.

El president de la PB Luxemburg i del Centre Català de Luxemburg, Jordi Gairín va ser l’encarregat d’inaugurar la xerrada. A continuació, Salva Torres, vicepresident de Confederació Mundial de Penyes, i Xavier Gamper, net del fundador del FC Barcelona, van ser els conductos de la conferència, amb l’ajuda en la part tècnica d’Aksana Vayevoda. No es va perdre l’acte Toni Closa, periodista i expert del moviment penyístic.

Per a finalitzar l’acte, es van repartir els carnets de penyista del 2023 de la Confederació Mundial de Penyes, entitat que també va fer lliurament d’una placa al president de la PB Luxemburg per al record. El bon acolliment va fer que els assistents se citessin per a la segona part de ‘Barça i Catalunya’, que està prevista per a mitjans del mes d’octubre.