La conferència ‘Barça i Catalunya’ viatja a Munic amb la PB Bayerischer

La xerrada, que va comptar amb la col·laboració del Centre Català de Munic, va commemorar el 9è aniversari de la penya i va comptar amb traducció a l’alemany

Cada 23 d’abril, la Bayerischer Penya Blaugrana de Munic gaudeix d’una celebració doble. D’una banda, el seu aniversari de creació, i de l’altra, la Diada de Sant Jordi. Enguany, la penya pertanyent a la Federació Món ha assolit els 9 anys d’existència, i ho ha fet amb un al·licient extra per a la celebració: la conferència ‘Barça i Catalunya: Els orígens de la simbiosi’. Així, aquesta activitat cultural organitzada per la Confederació Mundial de Penyes ha tornat a traspassar fronteres, després de la seva visita a Brussel·les el desembre de l’any passat.

L’acte va tenir lloc en l’espai EineWeltHaus, al centre de la capital bavaresa, i va comptar amb una bona afluència de públic. Entre ells, va destacar la presència no només de barcelonistes de la penya i la ciutat, sinó també de persones –tant catalanes com alemanyes– interessades per la llengua, la història i la cultura catalanes. Totes elles van poder descobrir aspectes poc coneguts dels inicis de la història del Club, i també aquells motius que van forjar la simbiosi entre Barça i Catalunya.

Adaptació a l’alemany

La conferència va anar a càrrec de Salva Torres, vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes, i Xavier Gamper, nét del fundador del FC Barcelona, i va comptar amb la valuosa col·laboració del Centre Català de Munic. Gràcies a això, els assistents germanoparlants van comptar amb sistema de traducció instantània a l’alemany i van poder seguir tota la conferència sense problema. De la mateixa manera, els membres de la PB Bayerischer es van encarregar de traduir a l’alemany la presentació projectada. D’altra banda, cal destacar que Xavier Gamper va fer part de la seva intervenció en l’alemany suís natiu de la seva família.