La conferència ‘Barça i Catalunya’ s’internacionalitza i arriba a Brussel·les

La iniciativa de la Confederació Mundial de Penyes i la PB del Casal Català de Brussel·els, que celebra el seu 30è aniversari, va despertar l’interès d’alguns eurodiputats com Carles Puigdemont o Toni Comín

Una de les activitats més reeixides de la Comissió Sociocultural de la Confederació Mundial de Penyes és el cicle de conferències ‘Barça i Catalunya’, que aborda la història del FC Barcelona i la seva relació amb el moviment de penyes i la societat catalana en general. Dimarts passat, l’esdeveniment va viatjar fins a Bèlgica, on la Penya Barcelonista del Casal Català de Brussel·les (Federació Món) va organitzar la primera part d’aquestes conferències, ‘Barça i Catalunya. Els orígens de la simbiosi’, en el marc de la celebració del seu 30è aniversari.

Conduït per Salva Torres, vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes, i Xavier Gamper, nét del fundador del Club, l’acte va tenir lloc a la seu del Casal Català amb l’assistència de 30 persones (màxim permès degut a la Covid-19), entre les quals alguns eurodiputats. Dos d’ells, Carles Puigdemont i Toni Comín, es van trobar abans de la xerrada amb Torres i Gamper, els quals els van lliurar el llibre de la conferència, el llibre del Centenari de les penyes i el llibre de la família Gamper. També van assistir a l’acte Antonio Freire, president de la Federació Món, i Juan Rodolfo Lazo, president de la PB Casal Català de Brussel·les.

Agenda plena

A més de Brussel·les, les conferències ‘Barça i Catalunya’ continuen viatjant pel territori a un ritme imparable. Recentment, l’activitat es va organitzar al costat de la PB de la UPC de Vilanova (Federació Anoia, Alt Penedès i Garraf), i avui mateix la segona part, ‘Barça i Catalunya. Temps de Foscor’, formarà part dels actes del 40è aniversari de la PB Montmeló (Fed. Vallès). Per a les pròximes setmanes, altres penyes han sol·licitat la celebració de la conferència, tant la seva primera com la seva segona part.

Per a fer-ho, cal escriure un mail a sociocultural@confederaciopenyes.cat proposant un parell de dates per a la seva celebració, i la Confederació gestionarà les disponibilitats dels ponents.