La Trobada de Penyes – Federacions Països Catalans reuneix 400 penyistes

20 Federacions territorials han estat presents a l’esdeveniment, on Antoni Guil ha explicat la situació actual de la Confederació i també s’ha presentat el Carnet de Penyista Digital, entre altres projectes

El Circuit de Barcelona-Catalunya ha viscut una jornada plena de germanor i barcelonisme amb motiu de la Trobada de Penyes – Federacions Països Catalans, organitzada per la Confederació Mundial de Penyes. L’esdeveniment ha aplegat 400 penyistes, en representació de 200 penyes pertanyents a 20 Federacions territorials diferents. A més de la pràctica totalitat de Federacions de Catalunya, País Valencià i Illes Balears, també hi han acudit membres de penyes de les Federacions de Castilla y León, Castilla-La Mancha i Món.

L’esdeveniment ha comptat amb la presència d’Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes, i la majoria de membres del Consell de Penyes. També hi han assistit l’alcalde de Montmeló, Pere Rodríguez, i el director del Circuit de Barcelona-Catalunya, Josep Lluís Santamaria.

Una jornada carregada d’activitat

L’acte ha arrencat amb una visita per grups a les instal·lacions del Circuit de Barcelona-Catalunya, en què els penyistes han pogut conèixer de prop alguns dels seus espais. Seguidament, s’ha celebrat un dinar de germanor amb tots els assistents a l’esplanada de Can Guitet, a les immediacions del circuit. El dinar ha estat marcat pel bon ambient i també per una emotiva sensació de retrobament, ja que aquesta ha estat una de les primeres trobades interterritorials de penyes des que la pandèmia de Covid-19 va impossibilitat aquest tipus d’actes.

A continuació, els assistents a la Trobada de Penyes – Federacions Països Catalans s’han desplaçat de nou a les instal·lacions del Circuit de Barcelona-Catalunya per a celebrar una Assemblea de Penyes. La sessió ha començat amb una xerrada a càrrec de Salva Torres, vicepresident de la Confederació, que ha fet un repàs a la història del moviment de penyes. Tot seguit, les tres Comissions de Treball de l’entitat (Econòmica i Marketing, Sociocultural i Institucional) han explicat les seves respectives novetats i també els projectes que es troben en marxa.

Carnet de Penyista Digital i Club del Penyista

D’entre els projectes presentats a l’assemblea, destaca el Carnet de Penyista Digital de la Confederació Mundial de Penyes, que es posarà en marxa en els propers dies. Aquest carnet, vinculat a la Identitat Digital del penyista presentada fa un any, permetrà als penyistes accedir al Club del Penyista, un portal on hi podran trobar descomptes i avantatges de tot tipus. D’aquesta manera, la Confederació busca seguir oferint beneficis i valor afegit a les Federacions, penyes i penyistes que aglutina arreu del món.

Situació amb el FC Barcelona

El president de la Confederació Mundial de Penyes, Antoni Guil, ha encapçalat la segona part de l’Assemblea per a abordar la situació actual de l’entitat. Guil ha explicat tota la successió de fets fins arribar a la relació actual amb el Club, subratllant l’incompliment del conveni per part de l’actual Junta Directiva i la reiterada voluntat de diàleg per part de la Confederació Mundial de Penyes. Un diàleg al qual el president de la Confederació ha tornat a apel·lar.

Als assistents, Antoni Guil els ha volgut agrair la seva assistència, el seu suport i la seva valuosa labor barcelonista, i els ha demanat la màxima unió per a seguir treballant per la continuïtat del moviment de penyes, que amb la seva presència al territori contribueix a fer encara més gran el nostre Club. L’assemblea ha finalitzat amb una sessió de dubtes i consultes dels penyistes assistents.

Visionat del FCB Femení

La Trobada ha viscut el seu fi de festa de la mà del FC Barcelona femení, que ha segellat el seu passi a la final de la Champions League. Bona part dels assistents han vist junts el partit i han pogut culminar així una jornada molt especial.