Les penyes de Sant Cugat, Solera Calella i Sant Andreu de la Barca s’agermanen

L’acte d’oficialització de l’agermanament va tenir lloc a la seu de la PB Sant Cugat i va comptar amb la presència dels presidents de les tres entitats barcelonistes.

Els lligams que fomenta i propicia el moviment de penyes barcelonistes, amb la Confederació Mundial de Penyes al capdavant, s’han posat de manifest una vegada més. La Penya Blaugrana de Sant Cugat del Vallès (Federació Vallès) i la Penya Solera Barcelonista de Calella (Federació Maresme) s’han agermanat amb la Penya Barcelonista Sant Andreu de la Barca (Federació Baix Llobregat). L’acte d’oficialització va tenir lloc al local social de la PB Sant Cugat i va comptar amb la presència dels presidents de les tres penyes protagonistes: Josep Maria Félez (PB Sant Cugat), Isidre Argelés (PB Solera de Calella) i Eva Maria Carles (PB Sant Andreu de la Barca).

Aquest agermanament amb la PB Sant Andreu de la Barca arriba després que la PB Sant Cugat i la PB Solera Calella ja estrenyessin els seus llaços el novembre de 2021. Ara, hi han volgut sumar la penya del Baix Llobregat degut a la bona amistat que uneix aquestes entitats. Els tres presidents van celebrar l’acord i van destacar el seu valor a l’hora de fomentar l’esperit barcelonista i també l’important paper que hi té moviment de penyes.

Els punts de l’acord

Sota aquest agermanament, les tres penyes compartiran una placa commemorativa que s’aniran cedint en el transcurs de cada any, en funció de les celebracions d’aniversari de cadascuna d’elles. De la mateixa manera, en els aniversaris o actes de la PB Sant Cugat, la PB Solera Calella i la PB Sant Andreu de la Barca es convidaran sempre els presidents de les Federacions de Penyes del Maresme, el Vallès i el Baix Llobregat, així com els alcaldes i regidors d’esport i cultura de cada municipi.

D’altra banda, els tres integrants de l’acord actual van manifestar la seva voluntat d’afegir-hi noves penyes en el futur, si es donen les circumstàncies. També van destacar la importància d’agermanaments com aquests per a enfortir les penyes i consolidar el seu futur, fomentant la seva unió i la seva capacitat de millora.

Aniversari de la PB Sant Cugat al novembre

Aprofitant la presentació de l’agermanament, la Penya Blaugrana Sant Cugat del Vallès va anunciar que la celebració del seu 44è aniversari tindrà lloc el el 26 de novembre, a la masia Casa Fuster de Sant Cugat. Allà, el president de la PB Solera Calella entregarà la placa commemorativa al seu homòleg de Sant Cugat.