Alpicat acull la XV Trobada de Penyes de Lleida Sud i la Franja

L’esdeveniment, que va commemorar el 25è aniversari de la PB Alpicat, va reunir més de 150 barcelonistes en representació de 27 penyes de la Federació Lleida Sud i la Franja.

El mes de juny sol coincidir amb la intensificació de l’activitat del moviment de penyes, que es mobilitza a mode de tancament de temporada i també per a donar inici al nou curs. Una de les primeres grans cites en aquest sentit va ser la XV Trobada de Penyes de Lleida Sud i la Franja, que va tenir lloc aquest diumenge a la localitat d’Alpicat, amb motiu del 25è aniversari de l’entitat local: la Penya Blaugrana d’Alpicat. L’esdeveniment, coorganitzat per la penya amfitriona, la Federació de Penyes Barcelonistes de Lleida Sud i la Franja i l’Ajuntament d’Alpicat, va reunir més de 150 penyistes, amb un total de 27 penyes representades de la citada federació lleidatana.

Per part del FC Barcelona, hi va ser present el directiu Josep Ignasi Macià, juntament amb altres representants institucionals, mentre que la Federació Lleida Sud i la Franja va estar encapçalada pel seu president, Claudi Bosch. Tots ells van ser rebuts pel president de la PB Alpicat, Marçal Abella, així com per l’alcalde d’Alpicat, Joan Gilart, i el regidor de cultura, Isidre Fernández. Tampoc no s’ho van perdre Juan Manuel Asensi, president de la Agrupació de Jugadors del FC Barcelona, i l’exjugador blaugrana Jofre Mateu, que és natural d’Alpicat.

Migdia intens d’activitat

Els actes de la XV Trobada de Penyes de Lleida Sud i la Franja es van posar en marxa a les 12 del migdia amb la recepció dels assistents a la seu de la PB Alpicat. A continuació, va haver-hi un ball de sardanes en la Plaça de l’Església, que va donar pas a la recepció oficial a l’Ajuntament del municipi. Finalment, els assistents es van traslladar a la Sala de la Unió, al vestíbul de la qual hi havia una exposició de vinyetes publicades pel dibuixant Kap al diari Mundo Deportivo. Aquest va ser l’escenari de la festa de gala per a culminar la Trobada i commemorar el 25è aniversari de la PB Alpicat. Després dels habituals parlaments, agraïments i intercanvi d’obsequis, una actuació musical va tancar l’esdeveniment.

Després de passar una jornada festiva i carregada de barcelonisme, les penyes de la Federació Lleida Sud i la Franja ja es van emplaçar a trobar-se de nou a Agramunt el proper mes de setembre. El motiu: la celebració del 50è aniversari de la Penya Barcelonista d’Agramunt i Comarca.