Cap de setmana rodó per a la Federación de Peñas Galegas

Va celebrar el 10è aniversari de la PB Perla de Arousa i també el triomf del primer equip a Balaídos

El moviment de penyes a Galícia, encapçalat per la Federación de Peñas Barcelonistas Galegas, ha pogut gaudir d’un cap de setmana molt complet a la seva terra. I és que la visita del primer equip per a disputar el seu partit davant el Celta de Vigo va coincidir amb la commemoració del 10è aniversari de la Peña Barcelonista Perla de Arousa, per la qual cosa la celebració en clau blaugrana va ser doble.

El divendres a la tarda, una representació culer va ser rebuda a l’Ajuntament de Villagarcía de Arousa, localitat de la PB Perla de Arousa. Hi van ser presents Salvador Cerviño, president de la Federación de Peñas Barcelonistas Galegas; Nieves Loira, delegada del Consell Consultiu a Galícia; Francisco Gutiérrez, president de la PB Perla de Arousa; i Julio Alberto Moreno, membre de l’Agrupació Barça Jugadors. També hi va assistir José Méndez, president de la Federación de Peñas Celtistas.

La festa del 10è aniversari de la PB Perla de Arousa va tenir lloc a continuació, amb més de 70 convidats. Als noms esmentats, s’hi va sumar la presència de Josep Ignasi Macià, directiu del FC Barcelona. A més, hi van participar les penyes barcelonistes A Balastrera de Ribadeo, Porriño i Marín, així com les penyes celtistas Os Carcamáns da Illa de Arousa i Retrouxo de Villagarcía. Durant l’acte, va destacar el minut de silenci en record a l’Avi del Barça, que ens va deixar la setmana passada, i la lectura d’un emotiu missatge enviat pel seu fill.

Germanor entre culers i celtiñas

Una vegada més, les penyes de Barça i Celta van demostrar la seva gran relació. A més de la presència d’entitats celtiñas als actes del divendres, el dissabte les directives de les Federacions de Penyes de tots dos equips es van trobar per a compartir un dinar cordial abans del partit. De fet, és habitual al llarg de l’any que les penyes barcelonistes gallegues participin en els actes de les penyes del Celta, i viceversa. Aquesta relació abraça la mentalitat i els valors d’Aficiones Unidas, entitat a la qual pertanyen els òrgans penyístics de tots dos clubs.