Cent conferències de ‘Els orígens de la simbiosi’

La Federació de Castelló va organitzar aquesta representació de la xerrada que va complir el centenar de representacions

Dissabte passat, la Federació de Penyes de Castelló va organitzar una nova edició de la conferència ‘Barça i Catalunya’, en concret de la seva primera part: ‘Els orígens de la simbiosi’. La representació, albergada per la Penya Barcelonista Sant Mateu, va ser la número 100 d’aquesta xerrada històrica, i va comptar amb la presència del president de la Confederació Mundial de Penyes, Antoni Guil, i del president de la Federació de Penyes de Castelló, Ximo Grifoll.

Al novembre del 2017, a Salva Torres, vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes li va sorgir la idea d‘explicar aquests primers anys de la història del Barça, lligada a la seva terra i a la política catalana des de 1908. Torres, per a això, va voler comptar amb la col·laboració del periodista Frederic Porta, gran coneixedor de la història blaugrana, i del citat Xavier Gamper, net del fundador del FC Barcelona.

Recorregut internacional

Des de la primera xerrada, al juny de 2018 a la PB L’Aldea (Fed. Terres de l’Ebre), les penyes barcelonistes van començar a interessar-se cada vegada més i demanaven la seva representació per a acostar-la als socis, així com a tot el seu barri o municipi. “Hem recorregut desenes de penyes, associacions i localitats; no sols en territori català, valencià o balear, sinó també a Múrcia, Extremadura, Madrid, Brussel·les, Luxemburg, Munic o Cotlliure. En aquesta última, aconseguim el rècord de 170 assistents”, explica Torres.

‘Els orígens de la simbiosi’ continua sent sol·licitada per les penyes, juntament amb la seva segona part, ‘Temps de Foscor’. El projecte “Barça i Catalunya” es completa amb dos llibres editats de les respectives conferències. Torres anuncia: “Gràcies a l’èxit que ha tingut, i també a les aportacions de periodistes, historiadors i altres col·laboradors, ja estem treballant en una tercera part”.