La Federació Lleida Sud i la Franja impulsa les donacions de sang al seu territori

L’acord de la federació lleidatana amb l’Associació de Donants del Segrià se suma a una iniciativa molt estesa des de fa anys dins del moviment barcelonista.

En una nova mostra de solidaritat i de compromís social amb el seu territori, la Federació de Penyes Barcelonistes de Lleida Sud i la Franja, presidida per Claudi Bosch, ha signat un acord de col·laboració amb l’Associació de Donants de Sang del Segrià. L’acord, que incentiva la donació de sang en aquesta comarca catalana, pren una especial rellevància en un moment en què les reserves de sang a Catalunya passen per un moment delicat.

La Federació de Penyes de Lleida Sud i la Franja també vol posar de relleu la importància de la solidaritat en la societat actual, fomentant els valors com la generositat i la solidaritat, inherents en la donació de sang. Tant l’entitat barcelonista com l’Associació de Donants de Sang del Segrià també volen contribuir així als Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides, especialment als ODS 3 (salut i benestar), 16 (pau, justícia i institucions sòlides) i 17 (aliances per aconseguir els objectius), i es consoliden com a agents positius de canvi arreu de la comarca.

Un compromís arreu del territori

La donació de sang és una de les accions que actualment es fomenta des de la subcomissió de RSC de la Confederació Mundial de Penyes, i històricament sempre ha format part de l’esperit solidari de tot el moviment de penyes barcelonistes. Una de les entitats més actives en aquest camp és la PB Ripollet (Federació Vallès), presidida per Joan Giménez, que des de fa més de 30 anys coordina amb el Banc de Sang i de Teixits les donacions de sang i plasma al seu municipi. En total, organitzen entre 10 i 12 campanyes de donació anuals.

Una altra penya especialment compromesa amb la donació de sang és la PB Solsona i Comarca (Federació Ponent Nord), que, en col·laboració amb Donants del Solsonès, ja fa cinc anys que cada estiu implica els veïns de la seva localitat en una campanya que té una gran acceptació. Un altre exemple ben recent és el de la PB La Garriga (Fed. Vallès), que aquesta mateixa setmana ha organitzat una donació de sang i plasma, en aliança amb el Banc de Sang i Teixits. L’acció forma part dels actes de celebració del 40è aniversari de la penya vallesana.