Concòrdia entre les penyes del Barça i el Girona

La Confederació Mundial de Penyes va rebre a la seva seu a la Federació de Penyes del Girona FC

Els instants previs al partit del passat dilluns entre el Barça i el Girona van posar de manifest, una vegada més, la gran concòrdia i respecte que existeix entre les aficions de tots dos equips, i en particular entre les seves penyes. Poques hores abans del xiulet inicial, la Confederació Mundial de Penyes va rebre a la seva seu, enfront del Spotify Camp Nou, a una delegació del moviment de penyes gironines, que va estar encapçalada pel president de la Federació de Penyes del Girona FC, Cristóbal Sánchez.

Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes, va ser l’encarregat de rebre a la comitiva gironina i va fer lliurament d’una serigrafia emmarcada a Cristóbal Sánchez com a record d’aquesta trobada. A més de Guil, van ser presents Quim Vall-llosera, president de la Federació de Penyes Barcelonistes del Gironès, Selva, Garrotxa i Pla de l’Estany; Ramón Fibla, president de la Federació de Penyes Barcelonistes dels Terres de l’Ebre, acompanyat del delegat del Consell Consultiu en aquest territori, Siscu Pinyol; Juan Carrión, president de la Federació de Penyes Barcelonistes de Múrcia; i Miquel Gomis, president de la Federació de Penyes Barcelonistes de València i la Marina Alta.

La bona entesa entre les penyes, també a Girona

La bona entesa entre les penyes del Barça i el Girona ja va quedar reflectida amb motiu del partit de la primera volta entre tots dos equips, en aquesta ocasió amb Girona com a escenari. Allí, la Federació de Penyes del Girona FC, la Federació de Penyes Barcelonistes del Gironès, Selva, Pla de l’Estany i Garrotxa, i la Federació de Penyes Barcelonistes de l’Empordà i Catalunya Nord van organitzar el col·loqui “L’afició i el futbol modern”.

La xerrada va tenir com a ponents a diversos noms del periodisme i la cultura, als quals es va unir Jorge Guerrero, president d’Aficiones Unidas. Precisament, tant la Confederació Mundial de Penyes del FC Barcelona com la Federació de Penyes del Girona FC pertanyen a aquest organisme, que agrupa 36 federacions de penyes de clubs de 1a i 2a divisió, i promou el respecte i la concòrdia entre totes elles. Uns valors que culers i gironins continuen demostrant cada vegada que als seus equips els toca enfrontar-se.