El XIV Congrés de Penyes d’Andalusia, Ceuta i Melilla reuneix 1.200 culers

L’esdeveniment, que va rebre la visita del president Joan Laporta, va comptar amb representants de prop de 90 penyes barcelonistes al llarg de tres dies intensos d’activitats a Órgiva (Granada)

Un dels actes més multitudinaris en el sí del moviment de penyes barcelonistes ha estat des de sempre el Congrés de Penyes d’Andalusia, Ceuta i Melilla, donada la gran magnitud que el col·lectiu té en aquests territoris. La seva XIV edició, posposada des de 2020 a causa de la pandèmia, va tenir lloc el passat cap de setmana en la localitat d’Órgiva (Granada), i ho va acreditar un cop més amb l’assistència de prop de 1.200 penyistes i unes 90 penyes representades en el transcurs de tres dies.

Visita del president Laporta

El XIV Congrés de Penyes d’Andalusia, Ceuta i Melilla es va posar en marxa divendres a la tarda amb la recepció oficial, a l’Ajuntament d’Órgiva, de la representació del FC Barcelona, encapçalada pel president Joan Laporta i els directius Antonio Escudero i Josep Ignasi Macià. Durant aquesta jornada, es van inaugurar les exposicions de samarretes blaugranes i trofeus, i es va descobrir una placa en record a Johan Cruyff a l’Àrea de Joventut d’Órgiva. La jornada va finalitzar amb un sopar institucional amb prop de 150 convidats.

Congrés i sopar de gala

El dia central del congrés va ser el dissabte, que va començar amb la recepció oficial de totes les penyes a l’Ajuntament i la posterior cercavila per la localitat fins a la seu social de la Peña Barcelonista Alpujarra de Órgiva, amfitriona de l’esdeveniment. Aquí, va destacar la presència dels exjugadors Quique Estebaranz, “Boquerón” Esteban, Juanjo Almagro i Audie Norris, que després van protagonitzar un col·loqui sobre la final de Wembley ’92, celebrat a l’Institut d’Órgiva.

A la tarda, va tenir lloc la jornada de treball del XIV Congrés de Penyes d’Andalusia, Ceuta i Melilla, amb la presència d’Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes, i totes les penyes andaluses representades. Allí, es van repassar els principals temes que concerneixen la Federación de Peñas de Andalucía, Ceuta y Melilla, presidida per Rafael Pichardo, i també es va designar a Úbeda com a seu de la pròxima edició del Congrés.

El dia es va tancar amb el sopar de gala, amb més de 500 comensals que també van poder veure la retransmissió del partit Elx-Barça. Al costat de Guil i a tota la junta directiva de la federació andalusa, hi van ser presents els presidents de federació Miguel Ángel Cruz (Extremadura), Salvador Cerviño (Galicia), Pablo Asensio (Asturias y Cantabria), i Daniel Peinado (Castilla-La Mancha).

El Congrés es va tancar el diumenge, quan l’organització va oferir als assistents diferents visites culturals per la regió de la Alpujarra. Amb això, es va donar per conclòs un cap de setmana intens de barcelonisme per als penyistes d’Andalusia, Ceuta i Melilla.