La IX Trobada de Penyes d’Alacant revoluciona Sant Miquel de les Salines

L’esdeveniment, amb prop de 250 penyistes de més de 40 penyes, també va commemorar el 25è aniversari de la PB San Miguel de Salinas i va comptar amb la presència del president Joan Laporta

Jornada inoblidable de barcelonisme la que es va viure a Sant Miquel de les Salines dissabte passat, on prop de 250 penyistes es van reunir per a celebrar la IX Trobada de Penyes Barcelonistes d’Alacant. L’esdeveniment, organitzat per la Federació de Penyes d’Alacant, amb el suport de la Confederació Mundial de Penyes, també va commemorar el 25è aniversari de la penya local, la Penya Barcelonista de Sant Miquel de les Salines. La presència del president del FC Barcelona, Joan Laporta, que tant a la sala de plens de l’Ajuntament com des del balcó va efectuar una contundent defensa del Club davant els atacs per el ‘Cas Negreira’, va donar un impuls extra a la Trobada, que va ser tot un èxit.

Alonso Cutillas, president de la Penya de Sant Miquel de les Salines, no va ocultar la seva satisfacció per la gran festa que es va viure a la seva ciutat en el seu discurs durant el dinar de gala, i va recordar la fundació de l’entitat fa un quart de segle. Cutillas va exercir d’amfitrió de la Trobada, que va començar amb l’arribada de penyistes d’Alacant a la seu de la penya i una cercavila fins a l’Ajuntament, amb actuacions folklòriques locals.

L’expedició barcelonista va ser rebuda per l’alcalde de la població, Juan de Dios Fresneda. Juntament amb Joan Laporta, va assistir-hi el directiu Josep Ignasi Macià i els exfutbolistes Julio Alberto i Ricardo Serna. En representació de la Generalitat Valenciana, hi va participar el Conseller de Turisme, Francesc Colomer, que es va declarar “blaugrana fins a la medul·la” i va fer gala de les seves vivències barcelonistes en el seu discurs a l’Ajuntament.

Gran assistència

A més dels nombrosos penyistes alacantins, van acudir a la IX Trobada de Penyes Barcelonistes d’Alacant els presidents de les federacions de penyes barcelonistes de Madrid, Esteban García, i de Castilla-La Mancha, Daniel Peinado, a més, per descomptat, de Paco Baile, president de la Federació de Penyes d’Alacant. Baile va celebrar l’èxit de l’esdeveniment i va agrair especialment el treball de la regidora Nerea Murcia en l’organització. També va donar les gràcies al president Laporta per la seva presència i va llançar un missatge d’unitat al moviment de penyes en el seu discurs.

En total, hi va haver 41 penyes barcelonistes representades. Per descomptat, les alacantines van tenir un pes molt important, però també n’hi va haver altres arribades des de Castella-la Manxa, Múrcia, València, Madrid i Galícia.