La Confederació Mundial de Penyes, a l’Assemblea d’Aficiones Unidas

Federacions de penyes de 36 clubs del futbol espanyol van estar representats a la trobada.

Aficiones Unidas, entitat que agrupa 36 federacions de penyes d’equips de 1a i 2a Divisió del futbol espanyol, va celebrar dissabte passat una nova assemblea a la ciutat de Madrid i, una vegada més, el moviment de penyes barcelonistes va estar representat per part de la Confederació Mundial de Penyes. La trobada va abordar els principals projectes d’Aficiones Unidas i va servir també com a preludi del XIX Congrés d’aquesta organització, que la setmana vinent reunirà a prop de 1.000 persones a Cartagena.

Presència de La Liga

Un dels punts destacats de l’assemblea va ser la participació de representants de La Liga, amb la qual Aficiones Unidas ja porta temps treballant colze a colze sobre aquells aspectes de la competició que concerneixen a les aficions. Entre altres qüestions, es va abordar la nova mesura que busca establir un paquet d’entrades per a aficions rivals a preus assequibles, la lluita conjunta contra el racisme en els estadis i altres projectes col·laboratius de futur.

D’altra banda, durant l’assemblea van intervenir tres de les comissions que que formen part d’Aficiones Unidas: institucional (relació amb La Lliga i l’RFEF, entre altres), seguretat (assistència als estadis, acords amb entitats i clubs), i social i solidaritat (projecte d’ajuda a Ucraïna, entre altres). Per la seva banda, els altres sis grups de treball van programar les seves respectives reunions de cara a les properes setmanes.

Concòrdia entre aficions

Un dels principals objectius d’Aficiones Unidas, que és fomentar la concòrdia entre les penyes i aficionats en general de tots els equips espanyols, segueix molt present cada temporada. Un dels exemples més recents es va veure a la Convenció de Penyes del RC Celta de Vigo, que va comptar amb la presència del president de la Federación de Peñas Barcelonistas Galegas, Salvador Cerviño, qui manté una estreta relació amb les penyes celtistas. També hi van acudir federacions de penyes d’altres clubs de 1a i 2a divisió. Totes elles van escenificar aquesta concòrdia que, d’altra banda, és també un dels principals valors que defensa la Confederació Mundial de Penyes.