La Confederació, present en un nou Seminari d’Aficiones Unidas

L’entitat barcelonista va estar encapçalada pel seu president, Antoni Guil . Aficiones Unidas va tractar els seus projectes actuals i futurs amb les penyes espanyoles

Aquesta setmana, la Confederació Mundial de Penyes del FC Barcelona va participar al XX Seminari de Presidents de Federacions de Penyes d‘Aficiones Unidas, que va tenir lloc a Madrid. Durant tres jornades, l’esdeveniment va reunir els presidents de les 36 federacions de penyes d’equips de 1a i 2a divisió del futbol espanyol, entre els quals Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes i també vicepresident d’Aficiones Unidas.

Pla estratègic 2023-2026

El seminari, encapçalat per Jorge Guerrero, president d’Aficiones Unidas, va presentar el Pla Estratègic 2023-2026 de l’entitat. La seguretat de les aficions en els estadis continua sent un tema primordial per a l’organització, així com la celebració de congressos i esdeveniments al llarg de l’any per a fomentar la trobada entre aficions. D’altra banda, una de les novetats va ser la presentació d’una app per a totes les federacions de penyes que permet gestionar entrades, desplaçaments i altres promocions per a penyistes.

Entre altres qüestions, el seminari també va tractar el pla de comunicació d’Aficiones Unidas i aspectes relacionats amb la seva organització interna. Es va parlar de l’acció a nivell internacional, amb la incorporació d’un agent extern, així com de la relació amb les categories no professionals del futbol espanyol (1a i 2a RFEF). Les accions socials i solidàries, al costat de la resta de projectes de futur, van completar els continguts.

D’altra banda, cal destacar la participació en el seminari de dos representants de La Lliga, amb la qual Aficions Unides manté una col·laboració continuada.

Votació per al Congrés de 2025

Durant l’esdeveniment, es va elegir per votació a l’organitzador del Congrés Nacional de Penyes de 2025. La guanyadora va ser la Federació de Penyes del CD Castelló, que es va imposar a la Federació de Penyes del CD Tenerife. Enguany, el congrés tindrà lloc a Cartagena, mentre que el 2024 serà a Cadis. Una vegada més, el seminari va reflectir la concòrdia entre aficions que promou Aficiones Unidas, i que comparteix la Confederació Mundial de Penyes.