Montijo es va vestir de blaugrana per la XII Trobada de Penyes Extremenyes

Més de 260 penyistes van compartir una jornada carregada d’activitats que també va commemorar el 42è aniversari de la Penya Barcelonista de Montijo

Dissabte passat, la localitat de Montijo es va convertir en el punt neuràlgic del barcelonisme a Extremadura amb la celebració de la XII Trobada de Penyes Extremenyes. L’esdeveniment, organitzat per la Federación de Peñas Barcelonistas Extremeñas i la Peña Barcelonista de Montijo, que va celebrar el seu 42è aniversari, va comptar amb representants de 45 penyes d’aquest territori, juntament amb dues més arribades des de Castella-La Manxa. En total, es van congregar més de 260 penyistes al llarg d’una jornada carregada d’actes.

Visites institucionals i exposició de samarretes

El tret de sortida el va donar l’Assemblea de la Federación de Peñas Extremeñas, encapçalada pel seu president Miguel Angel Cruz. S’hi va repassar la situació actual de l’entitat i el balanç de comptes, a més de tractar els projectes actuals de la Confederació Mundial de Penyes. Seguidament, va haver-hi la recepció institucional a l’Ajuntament de Montijo, amb la presència d’Antonio Escudero, vicepresident social del FC Barcelona, i de Ricardo Serna, exjugador blaugrana. La comitiva va ser rebuda per l’alcalde de Montijo, Manuel Gómez.

Un dels moments més emotius va ser la visita a l’exposició de samarretes històriques del FC Barcelona que el periodista José Luis Vela va organitzar per a l’ocasió. En total, es van exposar més de 50 exemplars, totes elles amb un significat especial. El matí es va completar amb una visita a la seu de la PB Montijo i un dinar popular, on hi van ser presents altres presidents de federacions de penyes com Rafael Pichardo (Andalucía Ceuta y Melilla), Daniel Peinado (Castilla-La Mancha), Salvador Cerviño (Galicia) i Pablo Asensio (Asturias y Cantabria).

Recordant el sextet

A la tarda, l’agenda d’actes va continuar amb una xerrada sobre el sextet que l’FC Barcelona va aconseguir l’any 2009. Ho va fer amb Ricardo Serna, que va explicar la seva experiència com a exjugador, i amb Ciriaco Rodríguez, president de la PB Montijo, i Miguel Angel Cruz aportant el punt de vista com penyistes i aficionats.

La XII Trobada de Penyes Extremenyes va concloure amb un sopar de gala amb tots els assistents, on es van intercanviar obsequis i es van fer els parlaments. Va ser la cirereta del pastís a una jornada intensa i emotiva del barcelonisme a Extremadura.