Impuls al futbol inclusiu a la PB Vallirana i la PB Montgrí i Comarca

La penya empordanesa va organitzar un Torneig de Futbol 7 en el marc del seu 50è aniversari, mentre que l’entitat del Baix Llobregat va fer una sessió d’entrenament per a nens i adolescents.

L’impuls del futbol inclusiu s’ha consolidat com una de les grans apostes del moviment de penyes barcelonistes, especialment en els darrers anys. El cap de setmana passat, la Penya Barcelonista Montgrí i Comarca (Federació Empordà i Catalunya Nord) i la Penya Blaugrana de Vallirana (Federació Baix Llobregat) ho van posar de manifest amb sengles iniciatives que van demostrar els valors de respecte, igualtat i no discriminació que defensen les entitats barcelonistes.

Torneig de Futbol 7 a la PB Montgrí i Comarca

En el cas de la PB Montgrí i Comarca, va organitzar el seu I Torneig de Futbol 7 Inclusiu en el marc de la celebració del seu 50è aniversari. La competició es va desenvolupar en tres categories diferents i va comptar amb la participació de sis equips: FC Barcelona Genuine, Girona Genuine, Abadessenc Pro, CE Mont-Ras, Junts i Endavant de Banyoles, i Baix Empordà Specials. L’escenari va ser el Camp Municipal d’Esports de Torroella de Montgrí, que va viure una jornada molt especial durant el matí de dissabte.

A l’esdeveniment, hi van ser presents l’alcalde de Torroella de Montgrí, Jordi Colomí; el regidor d’esports, Genís Pigem; la regidora de Comerç, Turisme i Fires, Dúnia Oliveras; i representants de la Federació Catalana de Futbol, encapçalats pel delegat a Girona, Jordi Bonet. Un cop acabat el torneig, on, més enllà dels guanyadors, va triomfar el respecte i el bon ambient entre tots els participants, es va celebrar un dinar de germanor a l’Hotel Panorama de L’Estartit.

Entrenament a la PB Vallirana

L’altra entitat compromesa va ser la PB Vallirana, que diumenge passat va organitzar la seva 1a Jornada de Futbol Inclusiu al Camp de Futbol Municipal de la seva localitat. En aquest cas, es va tractar d’una sessió d’entrenament amb nens i nenes, joves i adolescents de l’Associació Asdiva de Vallirana, que treballa per a persones amb diversitat funcional. La jornada, a la qual també hi van col·laborar el Club de Rugby Cervelló i l’Ajuntament de Vallirana, va comptar amb entrenadors, monitors i voluntaris que van acompanyar els jugadors en tot moment.

Van ser presents a l’esdeveniment el president de la PB Vallirana, Jordi Roca, juntament amb un gran número de penyistes, així com els regidors de l’Ajuntament de Vallirana Héctor Mena, Óscar Suñé, María Mateo i Inma Fernández. Durant l’entrenament, es va dur a terme un sorteig solidari amb diversos obsequis, la recaptació del qual (prop de 300 euros) es va destinar a la tasca de l’Associació Asdiva. La PB Vallirana té previst que aquesta iniciativa, que ha estat tot un èxit, es vagi repetint properament.