Mobilització de les penyes de la Fed. Balears pel Mallorca-Barça

La Federació Balears va organitzar una trobada prèvia al qual van assistir representants del Club, i el dia del partit les penyes van fer costat a l’equip a Son Moix

La Federació de Penyes Barcelonistes dels Illes Balears i totes les penyes d’aquest territori han viscut un inici de setmana molt intens amb motiu de la visita dels primers equips masculins de futbol i futbol sala del Barça a Mallorca. Malgrat la inconveniència de les dates i horaris en dies laborables, els penyistes balears han demostrat, una vegada més, la seva gran capacitat de mobilització i la seva gran passió barcelonista.

Trobada prèvia i assistència als partits

Com a prèvia al dia dels partits, dilluns passat a la nit la Federació de Balears va organitzar una recepció a Palma que va comptar amb la participació de representants del voltant de 15 penyes balears, encapçalats pel president de la citada federació, Oscar Escoda. Per part del FC Barcelona, va assistir Josep Ignasi Macià, membre de la Junta Directiva responsable de l’àrea social. Va ser una trobada amb un ambient molt festiu entre tots els assistents, en el qual es va repassar la situació actual de les penyes balears i es va posar en valor la dedicació que els penyistes d’aquest territori posen en l’activitat del moviment de penyes. En finalitzar l’esdeveniment, Macià va lliurar a la Federació de Balears un monòlit que simbolitza les penyes en el món, i totes les penyes presents van rebre obsequis.

L’endemà, van arribar les esperades trobades. En primer lloc, al voltant de 30 membres de penyes barcelonistes es van desplaçar fins al Palau Municipal d’Esports de Son Moix per a animar al Barça de futbol sala en el seu xoc contra el Palma Futsal. A pesar del resultat final, els jugadors de Jesús Velasco van agrair el suport barcelonista des de la graderia. A continuació, va arribar el partit entre el RCD Mallorca i l’FC Barcelona en l’estadi de Son Moix, amb la presència de més de 150 penyistes d’entitats de la Federació Balears, als quals es van sumar altres penyes com PB Bizkabarça (Fed. Euskadi), PB la Corunya (Fed. Galícia), PB Ulldecona (Fed. Terres Ebre), PB Nostra Ensenya (Fed. Barcelonès Oest) i Fan Club Polska (Fed. Món). De nou, el resultat no va ser l’esperat, però l’afició culer es va fer sentir amb força.