La PB Totana coorganitza un torneig de futbol sala al Centre Penitenciari Murcia I

La penya torna a col·laborar amb l’activitat, que també permet donar visibilitat a associacions que lluiten contra malalties rares.

El Centre Penitenciari de Múrcia I va acollir un triangular de futbol sala solidari organitzat, entre altres entitats, per la Peña Barcelonista de Totana (Federación de Murcia). L’activitat va estar emmarcada en els actes commemoratius de la festivitat de la Nostra Senyora de la Mercè, patrona de les Institucions Penitenciàries, que també han inclòs diverses accions culturals i socials. Encapçalada pel seu president, Juan Carrión, que també presideix la Federació de Múrcia, la PB Totana ha contribuït a convertir aquest torneig de futbol sala en una activitat tradicional en aquest centre.

Fomentant el joc net

En aquesta edició, el format ha estat de torneig triangular, al qual la PB Totana ha aportat un equip de futbol sala, a més d’un segon equip format per persones privades de llibertat i que setmanalment participen en l’Escola de Futbol Sala que el FC Barcelona desenvolupa en aquest centre penitenciari amb la implicació de la penya des de fa diversos anys. El torneig va ser possible també gràcies a la participació solidària de l’exàrbitre i voluntari de la penya, Antonio Jábega. Es va viure un gran ambient d’esportivitat, ajudant a fomentar els valors de respecte, treball en equip i solidaritat entre tots els participants.

En l’acte de clausura del torneig, hi va ser present la directora del centre penitenciari, Carmen Carrillo, qui va felicitar a tots els participants d’aquest triangular i va destacar l’esforç realitzat per l’equip de direcció del CP Múrcia I. Recentment, aquest ha dut a terme millores de les instal·lacions esportives del centre, com el proveïment de gespa artificial al terreny de joc on s’ha desenvolupat l’esdeveniment.

Visibilitat a les malalties rares

Gràcies a aquesta activitat, també es contribueix a donar visibilitat a les associacions D’Gens i AELIP, que lluiten contra malalties rares. Entre altres coses, es consciencia sobre les dificultats que es troben diàriament les persones que pateixen alguna d’aquestes malalties rares, així com els seus familiars més pròxims. Cada any, al costat d’aquestes entitats, la PB Totana fomenta les activitats que componen el programa Ilusión Solidaria per a ajudar a pacients i familiars.