Adeu a Alberto Caloggero: un referent per a les penyes a Sud-amèrica

Caloggero va ser vicepresident de la Federació de Penyes del Món i president de la PB Nicolau Casaus de Buenos Aires, i va contribuir de manera clau a l’expansió del moviment de penyes a Sud-Amèrica

La setmana passada, el moviment de penyes barcelonistes va rebre amb consternació la notícia de la defunció d’Alberto Caloggero, vicepresident de la Federació de Penyes del Món, president de la Penya Barcelonista Nicolau Casaus de Buenos Aires i membre del Consell Consultiu de Penyes del FC Barcelona. El president de la Confederació Mundial de Penyes, Antoni Guil, així com tot el Consell de Penyes, la Federació Món, la resta de les federacions territorials i penyes de tot el món han expressat la seva tristesa per la pèrdua de Caloggero i han volgut reconèixer la seva gran labor durant tota la seva vida.

A més de presidir la Penya Barcelonista Nicolau Casaus, que actualment és la més longeva de tot el continent americà, Caloggero no va deixar d’implicar-se a fons en el moviment penyista i barcelonista. Com a responsable de l’àrea de Sud-amèrica de la Federació Món, va contribuir al creixement del col·lectiu i, gràcies també al seu gran carisma, es va convertir en una figura molt respectada i estimada per les penyes d’aquest territori.

Compromís amb el Barça i amb Catalunya

Una de les facetes que el va fer més popular va ser el seu programa de ràdio “Barça Ràdio”, emès des de l’any 2004 fins a aquest estiu. A través d’aquest espai, transmetia la seva passió blaugrana, informava de tot allò relacionat amb l’FC Barcelona i també difonia la història del Club. De fet, dos dels seus col·laboradors fixos eren els responsables de les conferències “Barça i Catalunya”: Salva Torres, vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes, i Xavier Gamper, net del fundador del Club.

Caloggero tenia arrels catalanes per part del seu avi, qui va ser el responsable d’inculcar-li la passió blaugrana, per la qual cosa també estava molt compromès amb la defensa i difusió de la cultura catalana a l’Argentina. No és casualitat, doncs, que la Penya Barcelonista Nicolau Casaus tingui la seva seu en el Casal de Catalunya de Buenos Aires, entitat amb la qual Caloggero va treballar durant molts anys.

Per tot això, Alberto Caloggero serà una figura molt recordada en el sí del moviment de penyes i del barcelonisme en general.