El moviment de penyes, implicat de ple en l’ajuda a Ucraïna

S’han organitzat recollides d’aliments, roba i material sanitari, i s’ha assumit una part del viatge a Espanya de familiars del president de la Fan Club Barça Kyiv.

Un cop més, el moviment de penyes està demostrant que la solidaritat es converteix en la seva clara prioritat quan els fets ho requereixen. Davant la situació que viu Ucraïna, tant la Confederació Mundial de Penyes i les Federacions com les penyes i penyistes estan aportant el seu granet de sorra per enviar ajuda a la població del país.

Una penya que està patint especialment el conflicte és la Fan Club Barça Kyiv. Aquí han intervingut la Federació Món i la Confederació, que han cobert part de les despeses logístiques i d’allotjament del trasllat de la dona, filles i néta del president de la penya des de Kyiv fins a Múrcia. Allà, seran acollides pel secretari de la Fan Club Barça Kyiv. Han col·laborat també la penya romanesa Barça Fan Club Cluj i el Grup Fidel, un col·lectiu de socis que està portant ajuda humanitària a la frontera polonesa i torna a portar famílies ucraïneses que fugen de la guerra.

Campanya online

La Fan Club Barça Kyiv també és l’objecte de la campanya de recaptació de fons que un dels seus socis va iniciar en esclatar el conflicte. Des de llavors, han fet les seves aportacions federacions i penyes de tot el món: PB Almogàvers, PB Bou, PB Solera, PB Quarta Lliga, PB Virtual, PB Alginet, PB El Paler, PB San Vicente del Raspeig, PB Madrid, PB Villabalter, PB Villacarrillo, FCB Clan, PB Londres, PB Stuttgart, PB Cluj, PB Bucarest, PB Budapest, PB Miami, PB San Diego i PB San Francisco. També hi han participat altres barcelonistes a títol personal. La campanya ja suma més de 3.400 euros i encara segueix activa.

Més accions

Federacions i penyes han fet també les seves pròpies accions per a Ucraïna. Una d’elles és la PB Monells, de la Fed. Empordà i Catalunya Nord, que va viatjar amb sis furgonetes per recollir 45 refugiats i portar-los fins a Catalunya, on seran acollits. Altres han optat per recollides solidàries o donacions econòmiques. La Fed. Balears ha donat 750 euros, i les seves penyes PB Els Tamarells (900 kg en total) i PB Peguera han recollit aliments, roba i medicaments. A la Fed. Baix Llobregat, la PB Sant Vicenç dels Horts ha arribat als 3.000 kg recollits, i també la PB Quarta Lliga ha fet la donació de material.

Altres entitats com la PB Solsona (Fed. Ponent Nord), la PB Sant Cugat (Fed. Vallès), la PB Arbúcies (Fed. Gironès, Selva, Garrotxa i Pla de l’Estany) i la PB Pedrito (Fed. Canarias), així com les penyes de Mislata i Massanassa (Fed. València), han fet les seves recollides solidàries. D’altres també han col·laborat a la difusió d’iniciatives locals en el mateix sentit.