Multitudinària 30a Xuntanza de Penyes Barcelonistes Gallegues

Uns 250 penyistes gallecs van tenyir de blaugrana la localitat corunyesa de Narón. 16 penyes del territori van estar representades

Històricament, la Xuntanza de Penyes Barcelonistes Gallegues ha estat un de les trobades més multitudinàries en el sí del moviment de penyes. Diumenge passat, després de quatre anys afectada per la pandèmia i les seves restriccions, va tornar a quedar demostrat en la seva 30a edició. I és que van ser 250 penyistes, en representació de 16 penyes gallegues, els que van compartir una jornada sencera de barcelonisme a la localitat de Narón. L’organització va anar a càrrec de la Peña Barcelonista de Narón i la Federación de Peñas Barcelonistas Galegas, amb la col·laboració de l’Ajuntament de la localitat i la Confederació Mundial de Penyes.

L’esdeveniment va comptar amb la presència de Salvador Cerviño, president de la Federació de Penyes Galegas; Nieves Loira, delegada del Consell Consultiu a Galícia; Pablo Asensio, president de la Federación de Peñas de Asturias y Cantabria; i José Méndez, president de la Federación de Peñas Celtistas. En representació del FC Barcelona, va acudir el directiu Josep Ignasi Macià al costat del membre de la Comissió Esportiva, Alejandro Cano. També hi va ser present Manolo Tomé, membre de l’Agrupació Barça Jugadors.

Activitat intensa

La 30a Xuntanza de Penyes es va posar en marxa amb la recepció oficial a l’Ajuntament de Narón. Des d’allí, la comitiva de penyes va dur a terme una desfilada d’estendards fins al Pazo da Cultura, on va tenir lloc l’acte institucional d’intercanvi d’obsequis i també el lliurament de la 19a edició dels Premis Barça-Galícia. Aquests guardons reconeixen a membres destacats de les penyes gallegues, i enguany van recaure en dos socis de la PB San Miguel (un d’ells a títol pòstum), un soci de la PB Perla de Arousa i una sòcia de la PB Ferrolana. Durant aquest acte, es va fer una connexió en directe amb l’Avi del Barça, al qui els penyistes gallecs van voler retre homenatge.

Finalitzat l’acte institucional, els assistents a la 30a Xuntanza de Penyes van formar una caravana de cotxes i autobusos blaugranes fins a l’escenari de la festa final, al Passeig de Xuvia. Allí, la celebració es va allargar fins la nit amb la presència d’actuacions musicals i d’animació infantil. El sentiment de comunitat barcelonista va regnar durant tota la Xuntanza, i els penyistes ja esperen amb ganes la pròxima edició.