Nova xerrada amb estudiants dels Estats Units

Vicenç Notari va explicar el significat i la dimensió de les penyes barcelonistes a prop de 40 estudiants del programa Study Abroad de la Universitat Pompeu Fabra

Recentment, va tenir lloc a la seu de la Confederació Mundial de Penyes una nova xerrada dirigida a estudiants dels Estats Units del programa Study Abroad de la Universitat Pompeu Fabra. Fou la quinzena vegada que té lloc aquest col·loqui, que forma part d’una assignatura sobre la cultura del barcelonisme i els seus valors únics, com els del moviment de penyes. A la xerrada, hi van assistir prop de 40 estudiants, que van escoltar atentament l’exposició de Vicenç Notari, tresorer de la Confederació i membre del Consell de Penyes.

Notari els va parlar del significat i les particularitats del moviment de penyes barcelonistes, amb especial èmfasi en la seva dimensió social i humana. Al contrari que en altres entitats esportives, en les quals el màrqueting i el negoci ho dominen tot, les penyes del FC Barcelona exemplifiquen un associacionisme que neix de l’aficionat. Aquesta, al costat d’altres virtuts, converteixen el col·lectiu en únic i en un referent.

8 anys de xerrades

Aquesta xerrada amb estudiants dels Estats Units va ser la segona en format presencial des de la pandèmia de COVID-19. També és la primera que compta enterament amb la cobertura de la pròpia Confederació Mundial de Penyes. La iniciativa va arrencar el novembre de 2014 de la mà de la PB Guineu i la PB Foment Martinenc (Fed. Barcelonès Est), i els seus respectius presidents Jordi Monturiol i Àngel Pérez. Precisament, la seu de la PB Foment Martinenc havia estat l’escenari de la xerrada fins el 2019, quan va passar a ser l’actual local de la Confederació.