La PB Cervelló organitza un torneig de futbol inclusiu

El I Torneig Inclusiu de Cervelló va reunir deu equips mixtos i va premiar la tolerància i el joc net

La localitat de Cervelló va viure dissabte passat el seu 1r Torneig Inclusiu de Futbol 7 gràcies a la iniciativa de la Penya Blaugrana de Cervelló. En col·laboració -desinteressada- amb l’empresa Barcelona Cup Events, el Consell Esportiu del Baix Llobregat i l’Ajuntament de Cervelló, la penya pertanyent a la Federació Baix Llobregat va demostrar una vegada més la seva voluntat de fomentar l’esport inclusiu amb una jornada carregada de bon ambient, i també de barcelonisme.

El torneig, de caràcter mixt i obert a participants de totes les edats, va comptar amb deu equips participants i un total de 150 jugadors. A més de la pròpia PB Cervelló, hi van participar els equips Genuine del FC Barcelona, la UE Cornellà i la PB Vilassar de Mar (Federació Maresme). També hi van ser altres clubs arribats del Baix Llobregat, Tarragona, Garraf o el Maresme. L’escenari va ser el Camp Municipal de Cervelló, amb la presència del president de la Federació Baix Llobregat, Vicenç Notari; el president de la PB Cervelló, Andrés Castillo; i el president de la Agrupació de Penyes, Lluis Monràs. Tampoc va faltar a la cita l’alcalde de Cervelló, José Ignacio Aparicio.

Modalitat “Juga Verd Play”

El 1r Torneig Inclusiu de Futbol 7 de la PB Cervelló es va disputar sota el sistema de competició “Juga Verd Play”, creat pel Consell Esportiu del Baix Llobregat. Aquest sistema posa valors com la tolerància, el respecte i el joc net per davant del resultat final, i premia aquelles accions positives més destacades. Un dels clars exemples en aquest sentit és la introducció d’una targeta verda per a mostrar als jugadors i jugadores que les duen a terme.

D’aquesta manera, més enllà de guanyadors i aspirants en l’aspecte competitiu, el torneig de la PB Cervelló va deixar una clara mostra de la importància de fomentar l’esport inclusiu per a millorar la qualitat de vida de les persones amb diversitats funcionals.