La PB Montgrí i Comarca acull la conferència “Barça i Catalunya: Temps de Foscor”

L’activitat marca l’inici de les celebracions del 50è aniversari de la penya, que ja té programades diverses cites al llarg de l’any

El cicle de conferències ‘Barça i Catalunya’, que impulsa la Confederació Mundial de Penyes des de la seva subcomissió Sociocultural, va tornar divendres passat amb la seva primera representació de l’any 2024. Va ser a la seu de la Penya Barcelonista Montgrí i Comarca (Federació Empordà i Catalunya Nord), i concretament amb la seva segona part, “Temps de Foscor”. Fa uns mesos, la primera part “Els orígens de la simbiosi” ja es va representar en la PB Montgrí i Comarca amb un gran èxit de participació.

El vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes, Salva Torres, va ser l’encarregat de conduir la xerrada i va comptar per primera vegada amb la col·laboració de Josep Seguer, fill del mític jugador blaugrana de la dècada dels anys 40. Els va acompanyar Aksana Vayevoda en la part tècnica del col·loqui. En total, més de mig centenar de persones van assistir a la conferència. A més del president de la PB Montgrí i Comarca, Joan Casas, també hi van ser presents els presidents de la PB La Bisbal d’Empordà i la PB Palafrugell, així com el president de la Federació Empordà i Catalunya Nord, David Falgàs.

Un any molt especial per a la PB Montgrí i Comarca

Aquesta conferència va suposar el tret de sortida als actes de commemoració del 50è aniversari de la PB Montgrí i Comarca aquest 2024. Al llarg de tot l’any, l’entitat barcelonista té ja programats diversos actes i activitats per a celebrar aquesta fita amb tots els seus penyistes, amics i tots els habitants de Torroella de Montgrí.

La pròxima cita serà el 22 de març, quan la penya rebrà en el seu local a Sor Lucía Caram perquè presenti una nova xerrada “Invulnerables”, impulsada per la Confederació Mundial de Penyes i amb l’objectiu de conscienciar sobre la pobresa infantil. Més endavant, arribarà un Sant Jordi solidari, un torneig de futbol inclusiu, una exposició sobre el mig segle de vida de la PB Montgrí i Comarca i diversos actes festius que culminaran el 17 de novembre amb una gran festa final.