La PB Dakar i la PB Atlantic Rabat reparteixen aliments pel Ramadà

Els membres de la penya senegalesa i la penya marroquina van participar en el recapte i posterior entrega d’aliments per trencar el dejuni.

Cada vegada que arriba el mes del Ramadà, les penyes barcelonistes de les regions musulmanes solen mobilitzar-se per a brindar ajuda a aquelles persones que, per la seva situació vulnerable, compten amb més dificultats per a alimentar-se al final del dia. Enguany, trobem dos exemples en la Penya Blaugrana de Dakar, al Senegal, i la Penya Blaugrana Rabat Atlantic, al Marroc; totes dues pertanyents a la Federació Món.

“Ndogou” de la PB Dakar

En el cas de la PB Dakar, els seus membres es van coordinar per a recollir fons per a aliments i la seva distribució a Bargny, una localitat a l’est de la capital senegalesa la població de la qual està vivint una situació complicada degut, entre altres coses, a l’efecte del canvi climàtic. Gràcies a la iniciativa de la PB Dakar, part dels seus habitants tindran més accessible la celebració de la ruptura del dejuni, coneguda al Senegal com “Ndogou”, a base de pastes tradicionals, fruita seca, dolços, cafè i te. D’aquesta manera, i gràcies a les aportacions dels seus membres, la PB Dakar ha dut a terme la seva primera gran acció social de 2024. La penya senegalesa, oficialitzada al juliol de 2023, és una de les més joves del col·lectiu, però ja ha demostrat posseir els valors solidaris que defineixen el barcelonisme.

La PB Rabat Atlantic visita de nou l’Alt Atles

Una altra de les penyes mobilitzades amb motiu del Ramadà va ser la Penya Blaugrana Rabat Atlantic. Com passa cada any quan comença aquest mes de dejuni, els membres de la penya marroquina es van desplaçar de nou fins a la regió de l’Alt Atles per a visitar un dels seus humils llogarets i fer lliurament d’aliments. En total, es van repartir 90 cistelles a famílies necessitades, que gràcies a això podran trencar el dejuni en finalitzar el dia. Per a aquesta acció solidària, la PB Rabat Atlantic va comptar una vegada més amb l’ajuda dels seus penyistes, que van tornar a demostrar el seu gran compromís quan es tracta d’ajudar als més desfavorits.