La PB Estelí i la PB Panamá reparteixen joguines als hospitals

Les penyes centreamericanes mostren la seva solidaritat amb els més petits durant les dates nadalenques.

Una de les grans preocupacions de moltes penyes barcelonistes durant les dates nadalenques és que tots els nens i nenes rebin les seves joguines, amb una especial prioritat per a les famílies més desfavorides i també per a aquells petits que es troben hospitalitzats. Aquest any, dues de les entitats que han realitzat accions en aquest sentit es troben a Amèrica Central: la Peña Barcelonista de Estelí (Nicaragua) i la Peña Familia Blaugrana de Panamá, totes dues pertanyents a la Federació Món.

En el cas de la PB Estelí, després de l’èxit de les diverses convocatòries de la seva campanya per a recollir joguines, va desplaçar a quatre dels seus membres a l’Hospital Regional de San Juan de Dios d’Estelí per a fer-ne el lliurament als nens i nenes ingressats en l’àrea de Pediatria. Aquesta acció posa en relleu el compromís social que la PB Estelí té amb la població més necessitada de la seva regió, i especialment amb els més joves, per als quals Nadal són una època especialment delicada.

Per part seva, la PB Familia Blaugrana Panamá va contribuir juntament amb altres entitats a la distribució de joguines a l’Hospital del Niño Doctor José Renán Esquivel, a la Ciutat de Panamà. En aquest cas, dos membres de l’entitat barcelonista van participar en l’acció, que també va incloure un espectacle de màgia que va amenitzar la jornada als més petits. La PB Família Blaugrana Panamà es caracteritza per les seves continues accions solidàries en el transcurs de tot l’any.