La PB Montmeló celebra el seu 41è aniversari

Un col·loqui sobre l’etapa blaugrana de Diego Armando Maradona va precedir el multitudinari dinar de germanor, que va congregar 155 persones

Coincidint amb el Mundial 2022, la figura de Diego Armando Maradona va ser protagonista a la commemoració del 41è aniversari de la Penya Blaugrana de Montmeló, diumenge passat. Una celebració que la penya vallesana va concebre com a 40+1, ja que l’any passat no es dur a terme a causa de la pandèmia. Aquest cop, tot es va celebrar com de costum, amb un total de 155 convidats a un multitudinari dinar de germanor de la PB Montmeló.

Col·loqui sobre Maradona

La jornada va arrencar amb un col·loqui sobre els 40 anys de l’arribada de Diego Armando Maradona al Barça. El col·loqui, moderat pel periodista Joan Poquí, va comptar amb la presència de Josep Maria Minguella, artífex del fitxatge de l’argentí, qui va enlluernar a l’audiència amb moltíssimes anècdotes de l’estada del ‘Pibe’ a Barcelona. També va donar detalls poc coneguts del seu traspàs al Nàpols, efectuat contra la voluntat del jugador.

També va participar en el col·loqui el periodista Quique Guasch, que va explicar com era la vida de Maradona a Barcelona i com va viure els Mundials de 1986 i 1990 al seu costat. Per part seva, l’exjugador Paco Clos va relatar que “va ser sempre un gran company amb tots, especialment amb els joves”. Minguella va afegir que “les lesions van impedir veure l’autèntic Maradona; si s’hagués quedat, hauria guanyat set o vuit Lligues aquí”.

Menjar fraternal amb grans convidats

Després del col·loqui, que va comptar entre el públic amb la presència sorpresa del també exjugador ‘Boquerón’ Esteban, es va celebrar el dinar de germanor. Hi van assistir penyistes de la PB Montmeló i d’altres penyes de la Federació del Vallès. També hi van acudir integrants dels equips masculí i femení d’handbol i femení de futbol sala de la PB Montmeló.

Els discursos durant l’esdeveniment van ser a càrrec de Joan Giménez, vicepresident de la Federació de Penyes del Vallès; Gerard Tarrés, president de la Penya Blaugrana de Montmeló; Jordi Casals, president del Barça Atlètic; i Pere Rodríguez, alcalde de Montmeló. Pau Vilanova, exdirectiu de penyes del FC Barcelona, també va assistir a la celebració, així com Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes, que va participar activament en l’organització de l’esdeveniment. El plat principal del dinar va ser una paella cuinada per Paco Baile, president de la PB Santa Pola i de la Federació de Penyes d’Alacant.