Cap de setmana rodó de la PB Els Tamarells: 19è aniversari i VIII Trail Solidària

La PB Els Tamarells va celebrar nombrosos actes per a commemorar el seu 19è aniversari, i ho va culminar amb la VIII Trail Solidària, on va recaptar prop de 9.500 euros per a una causa benèfica

La Penya Barcelonista Els Tamarells acaba de viure un cap de setmana pletòric. Els nombrosos actes de celebració del seu 19è aniversari van aplegar a Felanitx desenes de culers mallorquins durant dos dies, i el diumenge van culminar amb una VIII Trail Solidària que va ser tot un èxit de participació i de recaptació. Tot plegat va tornar a demostrar l’immens pes i compromís de la PB Els Tamarells al seu territori.

19è aniversari ple de cares conegudes

La celebració del 19è aniversari va arrencar divendres amb la inauguració de la remodelació de seva seu. Entre altres coses, la PB Els Tamarells va presentar una nova sala amb un mural de 7×3 metres realitzat per un artista local. També va rendir homenatge a dos membres molt especials de la penya: Pau Debon i Joan Roca, cantant i baixista del grup Antònia Font. Hi van ser presents Òscar Escoda, president de la Federació de Penyes de les Illes Balears; Jaume Monserrat, batle de l’Ajuntament de Felanitx; i Mateu Mas, membre de la Comissió Social del FC Barcelona.

Seguidament la penya va celebrar el sopar commemoratiu del 19è aniversari amb bona part dels seus socis i amics. A la presència institucional citada anteriorment, s’hi van afegir tres exjugadors blaugranes que són socis d’honor de la PB Els Tamarells: Juan Domingo De la Cruz (bàsquet), Melisa Nicolau (futbol femení) i Pere Vaquer (handbol).

El dia següent, la celebració va continuar amb xerrada protagonitzada pels exjugadors Joan Estella i Rafael Zuviría, que van repassar les seves trajectòries amb la samarreta blaugrana. La penya els va retre un petit homenatge. Després de la xerrada, Zuviría va oferir als assistents una sessió de maridatge de vins i cava.

Gran èxit de la VIII Trail Solidària

La cirereta del pastís dels actes del 19è Aniversari de la PB Els Tamarells va ser la VIII Trail Solidària, celebrada el diumenge. De nou, mitjançant aquesta prova esportiva de muntanya, la penya va mobilitzar centenars de persones i diverses entitats per a una bona causa. En total, hi van participar 400 corredors de totes les edats, els quals van contribuir a assolir els 9.482 euros de recaptació. Una quantitat que es destinarà a la Cristina de Ves, una dona d’Inca que pateix una malaltia rara anomenada “síndrome de Gerstmann Straüssler Scheinker” i que necessita ajuda per al seu tractament.

La recaptació es va fer a través d’una rifa solidària que presentava fins a 300 regals gràcies a les aportacions d’esportistes, empreses i associacions de la regió. Entre elles, hi havia una samarreta del FC Barcelona femení aportada per la Confederació Mundial de Penyes, així com regals de clubs com el Manchester City, el Real Mallorca o l’Atlètic Balears. També destaquen els donatius de tenistes com Casper Ruud, Enric Mas, Lluís Mas o Mavi García. Nombrosos comerços y artistes de tota l’illa de Mallorca també hi van contribuir. Tot plegat,es va sumar a l’esforç de tots els voluntaris que van fer de la iniciativa un èxit incontestable.