La PB Vinaròs celebra el seu 44è aniversari

200 penyistes de la Federació Terres de l’Ebre van participar en l’esdeveniment. Es va viure una jornada plena de barcelonisme

La Penya Barça Vinaròs, pertanyent a la Federació de Penyes de les Terres de l’Ebre, va celebrar el cap de setmana passat el seu 44è aniversari amb una gran festa barcelonista. El seu acte central, un gran dinar de celebració amb la paella com a inevitable protagonista, va tenir lloc el diumenge 30 d’abril i va comptar amb una assistència de 200 persones. Entre elles, va destacar la presència del president de la Federació de Terres de l’Ebre, Ramon Fibla; el membre del Consell Consultiu en aquest territori, Sisco Pinyol; els membres de la Comissió Social del FC Barcelona, Jaume Forés i Josep Maria Pons; i l’alcalde de Vinaròs, Guillem Alsina. A més, unes altres 10 penyes de la Federació Terres de l’Ebre no van voler perdre’s la celebració, i fins i tot la Penya Athletic Club de Bilbao de Vinaròs es va sumar a la festa.

Tots els assistents van ser rebuts a la seu de la PB Vinaròs, amb el seu president Miguel Ángel Pomed encapçalant els amfitrions, i després es van traslladar a l’Ermita de la Misericòrdia, un lloc idíl·lic per a gaudir del dinar en un gran ambient barcelonista. Allà, van tenir lloc els parlaments de rigor i també el brindis amb tots els penyistes presents.

1a part de la Conferència ‘Barça i Catalunya’

Els actes de celebració del 44è aniversari de la PB Vinaròs havien començat el divendres 28 d’abril amb la representació de la conferència ‘Barça i Catalunya: Els orígens de la simbiosi’ a la sala d’actes de la seu de la penya. Conduïda per Salva Torres, vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes, i Xavier Gamper, net del fundador del FC Barcelona, la xerrada va congregar unes 50 persones i va ser seguida amb gran interès donat el gran valor històric que aporta sobre el barcelonisme i els seus orígens.

L’endemà, com a preludi a la trobada del diumenge, la PB Vinaròs va celebrar una missa en record dels membres dels penyistes difunts durant l’últim any. Així doncs, va ser un cap de setmana complet per a la penya barcelonista castellonenca, que va sumar a l’èxit d’aquesta celebració la victòria al Camp Nou davant el Betis i la consecució del títol de la Lliga F per part del Barça femení.