Les penyes barcelonistes, un motor per al futbol base femení

Que el futbol femení viu una nova era és una evidència; i que les qui en són principals responsables vesteixen de blaugrana és quelcom irrefutable. Els èxits del Barça tant en l’àmbit col·lectiu, amb el triplet de la temporada passada o la recent Supercopa d’Espanya, com individualment, amb Alexia Putellas com a reina indiscutible de l’any, estan inspirant milers de nenes que volen arribar a ser com les seves ídols.

En aquesta primera fase formativa estan jugant un rol important les penyes barcelonistes, que, amb el suport de Confederació Mundial i les Federacions territorials, estan apostant amb decisió pel futbol base femení. Algunes d’elles, integrants de l’Agrupació de Penyes, estan incorporant i consolidant equips femenins a les seves files, com la PB Cervelló, la CB Terlenka o la PB Sant Vicenç dels Horts (Fed. Baix Llobregat), així com la PB Anguera (Fed. Barcelonès Oest).

D’altra banda, a la Federació del Vallès, hi destaquen la PB Montmeló, que compta amb quatre equips femenins de futbol sala, i la PB Gualba, les jugadores alevins de la qual ja estan entrenant estan l’espera de començar a competir.

Suport a clubs

A més de les penyes amb equips propis, també n’hi ha d’altres que participen en aquest impuls del futbol femení recolzant els clubs locals. A la Federació Lleida Sud i la Franja, passa amb un nodrit grup de penyes: PB Soses, PB Pla d’Urgell, PB Agramunt i Comarca, PB Fraga i Comarca, PB Borges Blanques, PB Cervera, PB Seròs, PB Bellcaire d’ Urgell, PB Almacelles i PB Alcarràs. Totes elles col·laboren o han col·laborat amb equips femenins de futbol o futbol sala de les seves respectives localitats.

En creixement

Aquesta situació d’apogeu del futbol femení no té previst frenar, i les penyes així ho acrediten. Des d’entitats com PB Cervelló o CB Terlenka expressen el seu objectiu d’ampliar equips, mentre que la PB Vallirana (Fed. Baix Llobregat) ja compta amb un grup de jugadores alevins que començarà a competir aviat. El mateix passa amb la PB Barberà del Vallès (Fed. Vallès), que durant uns quants anys va tenir un equip femení i ara busca recuperar-lo superades les dificultats de la pandèmia.

D’altra banda, en general creix el nombre de nenes que van formant part d’equips de les penyes que abans eren només masculins i ara ja són mixtes. Una tendència que convida a pensar que la formació de nous conjunts íntegrament femenins no és lluny.

Handbol i hoquei herba, també femenins

La presència d’esport femení dins del col·lectiu de penyes barcelonistes no només es limita a l’esport rei. A més dels seus conjunts de futbol sala, la Penya Blaugrana de Montmeló també compta amb dos equips base d’handbol femení que competeixen des de fa temps. D’altra banda, la Penya Blaugrana d’Hockey, pertanyent a la Fed. Barcelonès Oest, compta amb un equip femení d’hoquei herba.