Les penyes barcelonistes omplen l’estiu de tornejos de futbol

La PB Calaf i Comarca, la PB Montmeló, la PB Hospitalet de l’Infant, la PB Anglès i la PB Sant Cugat han organitzat tornejos de futbol en modalitats diferents i adreçats a totes les edats.

Les activitats esportives són habituals durant tot l’any en el moviment de penyes, però l’arribada de l’estiu sempre intensifica el seu ritme. Durant els últims dies, i en alguns casos amb la col·laboració de la Confederació Mundial de Penyes, diverses penyes barcelonistes han organitzat els seus tornejos de futbol. Amb diverses modalitats i edats participants, han estat oberts a qualsevol aficionat que volgués participar.

Fomentant el futbol base

Un dels tornejos amb més trajectòria és el 3×3 de la Penya Barcelonista de Calaf i Comarca (Fed. Anoia, Alt Penedès i Garraf), que enguany ha celebrat la seva 19a edició (la 15a com a Memorial Jordi Borràs) amb xifres rècord. Més de 350 jugadors de 77 equips a partir de la categoria “baby” van prendre part en aquesta competició de quatre dies que cada any revoluciona la Pl. Barcelona’92 de Calaf.

En el cas de la Penya Blaugrana de Montmeló (Fed. Vallès), el protagonisme va ser per a les joves futbolistes durant el VIII Torneig 12 Hores de Futbol Sala Femení. La penya vallesana, que des de fa anys compta amb futbol base femení, va congregar a més de 50 futbolistes repartides en 5 equips. Totes elles van disputar una jornada sencera de futbol sala al Pavelló Pau Casals de Montmeló.

Per a totes les edats

Una altra penya que va fer rodar la pilota va ser la Penya Blaugrana Anglès (Fed. Gironès, Selva, Garrotxa i Pla de l’Estany), concretament amb les 12 Hores de Futbol Sala Kings Lliga al Pavelló Municipal de la seva localitat. La penya es va inspirar en algunes de les regles de la popular Kings League per a dur a terme un torneig molt dinàmic en el qual van participar prop de 80 jugadors de diverses edats.

La Penya Barça L’Hospitalet de l’Infant (Fed. Tarragona Nord) tampoc va faltar a la seva cita amb el XVII Torneig Josep Seguer, aquí amb el protagonisme per als veterans. Disputat al Camp de l’Arenal i amb el suport de la Confederació Mundial de Penyes, el triangular va enfrontar el Reus Deportiu, la PB Coma-Ruga ’95 i la penya amfitriona. També es van homenatjar, un any més, els familiars de l’exjugador Josep Seguer que posa nom al torneig.

Finalment, la Penya Blaugrana Sant Cugat (Fed. Vallès) també va citar els veterans per a organitzar, juntament amb l’Agrupació de Jugadors del FC Barcelona, el Torneig Triangular +50 al camp de Can Magí. Hi van participar prop de 40 exjugadors de les diverses categories del futbol professional i base blaugrana. La jornada va ser tot un èxit de participació i d’organització.